کد خبر: 191698
۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱

دیروز روز جهانی کار داوطلبانه بود.

‍ تاثیر کار داوطلبانه بر سلامت افراد

🔻 دیروز روز جهانی کار داوطلبانه بود. موضوعی که اتفاقا بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت انجام این امر را پیشنهاد می‌دهند، چراکه اثرات مثبتی بر سلامتی دارد.

🔻انجام‌ کارهای داوطلبانه در حفظ سلامت جسمی و روانی افراد نقش دارد. فردی که داوطلب می‌شود، اعتماد به نفس پیدا می‌کند چون کمک به دیگران به آن‌ها احساس موفقیت می‌دهد. در ضمن، داوطلب‌شدن باعث کاهش خطر افسردگی می‌شود، چراکه انجام‌دادن کارهای داوطلبانه شما را با دیگران مرتبط می‌کند و فرصت خوبی برای تعاملات اجتماعی پیش پایتان می‌گذارد.

🔻 در زمان انجام کارهای داوطلبانه فرصت ملاقات با افراد جدید را پیدا می‌کنید و با آنها دوست می‌شوید. این روابط از طریق منافع مشترکی شکل می‌گیرد که هر دو در انجام‌ دادن کار داوطلبانه دارید. علاوه‌ بر این، انجام کارهای داوطلبانه روشی خوب برای تعامل با جامعه و مشارکت گروهی است.

🔻 انجام کارهای خیرخواهانه حس خوب شادی و موثر بودن به فرد می‌دهد، این که شما از نیازمندان دستگیری می‌کنید و لبخند رضایت به لب افراد می‌نشانید حتما باعث شادی شما هم می‌شود.

🔻 داوطلب‌شدن روابط ارتباطی شما را تقویت می‌کند. اگر فردی خجالتی یا درون‌گرا هستید، با داوطلب‌شدن برای کارهای خیریه فرصت ارتباط با دیگران و جامعه را پیدا می‌کنید. در نتیجه مهارت‌های ارتباطی‌تان تقویت می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha