بر اساس سیاست ها برای توسعه گلخانه ها در کشور هدف گذاری شده است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از الزامات جدی برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، توسعه گلخانه ها است، گفت: در دولت سیزدهم برای توسعه گلخانه های کشور از سطح 23 هزار هکتار کنونی به ۱۰۰ هزار هکتار هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس، علیرضا رضازاده در حاشیه آئین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی گلخانه، نهاده، آبیاری، ماشین آلات، پهپاد ها و ادوات باغبانی و هفدهمین نمایشگاه تخصصی، گل و گیاه و گیاهان دارویی و صنایع وابسته در شیراز تصریح کرد: استان فارس جزو ۱۰ استان برگزیده کشور در توسعه گلخانه ها است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در راستای سیاست گذاری های حوزه اقتصاد مقاومتی و تدابیر مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: با تدابیر دولت محترم در حال حاضر محصولی که با مدیریت آب دارد در 23 هزار هکتار گلخانه تولید می شود برابر با تولید در سطحی معادل 150 هزار هکتار در فضای باز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی باید به سمت توسعه گلخانه ها حرکت کنیم، ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه در استان فارس با این کیفیت خیلی خوب و سطح بالای آن که محصولات خیلی خوبی از زیرساخت‌های سخت افزاری تا انواع و اقسام تکنولوژی و فناوری های روز نمایش داده است، امیدوار کننده هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha