آغاز عملیات هرس درختان در سنندج

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری از آغاز عملیات هرس درختان در سطح شهر سنندج خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، علی اصغری از هرس درختان سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: هرس سبک، سنگین و فرم‌ درختان بسته به نوع درخت‌ها در کل مناطق و نواحی سطح شهر سنندج انجام می‌شود.

وی افزود: درختان اقاقیای وحشی به صورت هرس سنگین و مابقی درختان شامل زبان گنجشک، چتری، چنار جوهر و... هرس نسبتاً سبک می‌شوند. درختان سوزنی برگ‌ مانند کاج و سرو هم در کل سطح شهر هرس فرم خواهند شد.
اصغری با بیان اینکه درختان هرس شده توسط پیمانکار جمع‌آوری و خریداری می‌شود، اذعان کرد: درختان هرس شده به صورت روزانه از سطح شهر برداشت و بعد از تناژ در اختیار پیمانکار برنده در این طرح قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری سنندج به مزیت‌های اجرای طرح هرس درختان، گریزی زد و گفت: جلوگیری از شکسته شدن درختان در هنگام بارش‌های سنگین، جوان‌سازی درختان، کاهش میزان مصرف سم در هنگام سمپاشی درختان و ...از مزیت‌های اجرای این طرح است.
اصغری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص اجرای این طرح و ضرورت همراهی شهروندان با اکیپ‌ها انجام گرفته است، افزود: از شهروندان همیشه همراه سنندج انتظار داریم در زمان هرس درختان از پارک خودروهای خود زیر درختان خودداری کنند تا دچار خسارت نشوند.

وی افزود: اکیپ‌های هرس درختان در تمام نقاط سطح شهر در حال حاضر فعال است و به منظور جلوگیری از هر نوع سوء استفاده خودروهای حامل درختان هرس شده اقدام به نصب بنر با عنوان «اکیپ جمع آوری بقایای هرس درختان سطح شهر» کرده‌اند.
وی در پایان افزود: خیابان‌ها و میادین اصلی در طرح هرس درختان اولویت خواهد بود و در فاز بعدی در صورت درخواست شهروندان اکیپ‌ها درختان کوچه‌های سطح شهر را نیز هرس خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha