رویکرد برنامه هفتم بر تمرکز زدایی و تقویت نقش استان ها است

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از محوری‌ترین رویکردهای تدوین لایحه برنامه هفتم، توجه به تمرکز زدایی و تقویت نقش استان‌ها در نظام برنامه‌ریزی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، بابک افقهی ظهر روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه  استان زنجان با خبرنگاران اظهارکرد : با اهتمام و تاکید رئیس جمهور و اهتمام سازمان برنامه و بودجه بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کلیه مطالبات مربوط به بازنشستگان لشکری و کشوری از هفته گذشته در سراسر کشور آغاز شده است.

وی تصریح کرد : چنانچه بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی همچنان پاداش خود را دریافت نکرده باشند، این هزینه باید توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه از خزانه درخواست شود و بعد از طی فرایندی در دستگاه اجرایی برای تطبیق کد ملی و سایر مشخصه‌های مورد نیاز پرداختی انجام خواهد شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص جایگاه استان‌ زنجان در تدوین برنامه هفتم بیان کرد: یکی از محوری‌ترین رویکردهای تدوین لایحه برنامه هفتم، توجه به تمرکز زدایی و تقویت نقش استان‌ها در نظام برنامه‌ریزی کشور است.

افقهی تصریح کرد: در برنامه هفتم سعی خواهد شد که مبتنی بر آمایش سرزمین به استان‌ها از جهت درآمد هزینه، تفیض اختیارات، واگذاری تصمیمات منطقه‌ای برای ارتقا توسعه منطقه‌ای در کشور توجه شود.

وی بیان کرد: در برنامه هفتم کارگروه‌های مختلفی در جهت رسیدن به این اهداف شکل گرفته و تلاش این است با تجمیع نظرات استان‌های مختلف برنامه‌ای برای تمرکز زدایی و افزایش اختیارات استان‌ها در قالب برنامه هفتم به مجلس پیشنهاد شود.

این مسئول اظهارکرد: سال ۱۴۰۲ بازنگری در بودجه بر اساس شاخص‌های چندگانه از محل درآمدهای اختصاصی استان و استخراج اطلاعات و آمار ظرفیت استان‌ها به نسبت سایر استان‌ها انجام خواهد شد و اگر حقی از زنجان ضایع شده باشد در سال ۱۴۰۲ در بودجه نویسی جبران خواهد شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha