برای تکمیل طرح هادی روستایی زنجان نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت :۲۴۰ روستای استان نیازمند بازنگری طرح هادی است که  برای اجرای این طرح نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در طول یک سال گذشته طرح هادی ۱۲۶ روستا با هدف فراهم‌کردن زمینه توسعه، رفع محرومیت و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها بازنگری شده است، اظهار کرد : برای بازنگری طرح هادی این روستاها ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود : بازنگری طرح هادی یک مطالبه ملی محسوب می‌شود و در بیشتر روستاها این خواسته بر اساس نیاز و در برخی مواقع الحاق اراضی افراد به محدوده بافت برای انجام ساخت و ساز انجام می شود .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، طرح های هادی روستایی با هدف صیانت از اراضی ملی و با تعیین محدوده و حریم روستاها، کاهش آسیب پذیری ناشی از سوانح طبیعی، گسترش اقدامات مشارکت جویی روستاییان و شناسایی ظرفیت روستاها، بهبود زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی اجرا می شود، گفت : بازنگری طرح هادی روستایی نقش به سزایی در توسعه جوامع دارد.

خواجه ای با یادآوری اینکه ۲۴۰ روستا تعداد نیازمند تهیه طرح بازنگری است بیان کرد: برای اجرا ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha