مقاوم سازی بالای ۵۶ درصد مسکن روستایی در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون بیش از ۵۶ درصد مسکن‌های روستایی مقاوم‌سازی شده است و این موضوع تلفات جانی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه را به حداقل رسانده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)‌زنجان ، مهندس خواجه ای با تاکید بر اینکه کیفیت و حفظ جان مردم خط قرمز بنیاد مسکن در اجرای پروژه ها به شمار می آید، اظهار کرد: نباید در اجرای پروژه های عمرانی کیفیت فدای سرعت شود که در این راستا ساختمان‌های دولتی‌ساز باید در کیفیت حرف نخست را بزنند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مقاوم‌سازی ۵ هزار واحد مسکن روستایی و احداث ۶ هزار واحد در سایر پروژه‌ها را در دستور کار دارد که با همپوشانی فعالیت‌های سازمان می‌توانیم این پروژه‌ها را به پیش ببریم .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان بیان کرد: تا کنون بیش از ۵۶ درصد مسکن‌های روستایی مقاوم‌سازی شده است و این موضوع تلفات جانی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه را به حداقل رسانده است.

خواجه ای با بیان اینکه باید به منظور ارتقای کیفیت، مدیریت زمان و کاهش هزینه‌ها از سازه‌های سنتی خارج و به سمت سازه‌های صنعتی پیش برویم اظهار کرد: کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان این موضوع را با در نظر گرفتن مزایا، معایب و صرفه اقتصادی مورد بررسی قرار دهند.

وی تاکید کرد : وجود سازمانی برای نظارت بر ایمنی و استحکام صنعت ساخت‌وساز ضروری به نظر می‌رسد. ازاین‌روی سازمان نظام مهندسی با ورود به چرخه ساخت‌وساز، بالا رفتن کیفیت ساختمان‌ها و پیشرفت چشمگیر صنعت مذکور را در پی داشته‌است.

این مسئول در مورد لزوم توجه به معماری بومی منطقه در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی بیان کرد: این کار به دلیل محدودیت منابع و چالش‌های فرهنگی زمان‌بر است با این حال طبق تفاهم‌نامه با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت باارزش، اجازه ساخت و ساز بدون مجوز و عدم رعایت مولفه‌های مورد نظر داده نمی‌شود.

خواجه ای با بیان اینکه طرح منظومه‌های روستایی نیز ابتدا به شکل پایلوت در زنجان به اجرا درآمد و اکنون ۸ استان دیگر این طرح را الگوبرداری کردند، خاطرنشان کرد: این طرح بهبود معیشت مردم را هدف قرار داده و ۱۷۶ پروژه در شهرستان طارم اجرا می‌شود که مردم، خود در این طرح‌ها مشارکت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha