مسمومیت اعضای یک خانواده با گاز منوکسیدکربن

مسمومیت با گاز منوکسید کربن در شهرستان خفر استان فارس پنج نفر را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، سخنگوی اورژانس شهرستان جهرم گفت: با اعلام مسمومیت پنج نفر از اعضای یک خانواده بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن، دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.
رحمانیان افزود: پنج مصدوم این حادثه بعد از اقدامات درمانی پرسنل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) خفر منتقل شدند.
وی بیان کرد: این حادثه به دلیل نصب نامناسب بخاری به وقوع پیوست.
سخنگوی اورژانس شهرستان جهرم گفت: هرساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی در ساختمان‌ها و منازل مسکونی، به دلیل رعایت نکردن هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری‌هایی که رخ می‌دهد، سالانه تعدادی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مسموم یا جان خود را از دست می‌دهند.


مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن را به مرگ خاموش تشبیه کرده‌اند.
علایم و نشانه‌های مسمومیت با گاز منوکسید کربن می‌تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شده و در اثر تماس طولانی با گاز منوکسیدکربن، علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ رخ می‌دهد.
در صورت بروز چنین حادثه‌ای بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود و در این شرایط، کمک رسانی به زنان باردار، کودکان و سالمندان در اولویت، در دستمالی مرطوب جلوی دهان و بینی گرفته شود تا اطرافیانی که وضعیت بهتری دارند دچار گازگرفتگی نشوند و تا رسیدن اورژانس هیچ خوراکی یا نوشیدنی به فرد گاز گرفته داده نشود تا از آسپیراسیون و خفگی افراد جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha