فوت ۵ شهروند زنجانی  در اثر ابتلا به آنفلوآنزا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت : از یکم مهرماه تا  ۱۹ آذرماه سالجاری، تعداد کل موارد مثبت آنفلوآنزا در استان زنجان ۸۹ مورد بوده است که از این تعداد ۵  منجر به فوت شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، مشهود تقی لو با بیان اینکه از یکم مهرماه سالجاری تا ۱۹ آذرماه ، ۳۴۰ نمونه مورد مشکوک ابتلا به آنفلوانزا در استان زنجان مورد آزمایش قرار گرفته است اظهار کرد: از این تعداد ۸۹ مورد مثبت آنفلوآنزا بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستانی استان بستری هستند افزود : علائم بیماری آنفولانزا بدن درد، سردرد و سرفه‌های مرطوب همراه با خلط و در بعضی مواقع با بروز حالت تهوع و اسهال و استفراغ همراه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توصیه کرد: شهروندان در راستای پیشگیری از ابتلا آنفلوانزا و همچنین بیماری کرونا استفاده از ماسک و شست‌وشو مداوم دست‌ها را فراموش نکنند.

تقی لو تاکید کرد: ویروس آنفولانزا به وسیله سرفه و عطسه و در فاصله کمتر از یک متر قابل انتقال است، بالاخص در میان کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به سرعت قابل انتشار و گسترش بیماری است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha