اجرای طرح کشت قردادی گندم در فارس

گندم کاران فارس تا ۲۰ دی ماه مهلت دارند با مراجعه به جهاد کشاورزی یا سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به ثبت کشت قرارداری خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال نیز کشت قراردادی گندم دنبال می‌شود و یکی از سیاست‌های تشویقی برای کشت قراردادی گندم تامین کودهای پایه تا ۵۰ درصد قیمت تمام شده یارانه‌ای برای گندمکاران است.
مجتبی دهقان‌پور افزود: افزایش ۱۰۰ هزار تومان تشویقی به ازای هر تن گندم تحویلی، در اولویت خرید قرار گرفتن محصول کشت‌های قراردادی و در اولویت پرداخت بودن وجوه ما به ازای خرید، از دیگر مشوق‌های دولت در کشت قراردادی گندم است.
وی گفت: در کشت قراردادی گندم، صدور بیمه نامه را با ۲۰ درصد تخفیف انجام می‌دهیم و کشاورزان بقیه حق بیمه را در زمان تحویل محصول به دولت پرداخت می‌کنند.
دهقان‌پور افزود: در حال حاضر با اجرای کشت قراردادی گندم فرصت خوبی برای کشاورزان فراهم شده است تا با مشارکت در اجرای آن قسمتی از نهاده‌های مورد نیازشان تامین شود.
وی با بیان اینکه در استان از نظر وضعیت ذخیره کودهای پایه و کود اوره در بهترین حالت قرار داریم، اضافه کرد: کشاورزان باید حداکثر استفاده بهینه از این کودها را داشته باشند به خصوص کودهای پایه که بتوانند به افزایش تولید کمک کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تا کنون شش هزار هکتار کشت قردادی گندم در فارس انجام شده است.

جمالی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس نیز گفت: گندم کاران فارس تا ۲۰ دی ماه مهلت دارند با مراجعه به جهاد کشاورزی یا سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به ثبت کشت قرارداری خود اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha