سلام گرم مردم روستای حاجی آباد بیرجند را به رئیس جمهور برسانید

وزیر کشور صبح امروز در بدو ورود به خراسان جنوبی به روستاهای امیراباد و حاجی آباد حاشیه شهر بیرجند رفت و از نزدیک با اهالی این روستاهای اقماری حاشیه شهر بیرجند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، احمد وحیدی، وزیر کشور صبح امروز در بدو ورود به خراسان جنوبی به روستاهای امیراباد و حاجی آباد حاشیه شهر بیرجند رفت و از نزدیک با اهالی این روستاهای اقماری حاشیه شهر بیرجند دیدار و گفتگو کرد.

در این بازدید که تنی چند از مدیران استانی نیز حضور دارند، اهالی روستاهای حاجی آباد و امیر آباد به بیان مشکلات این محلات پرداختند.

یکی از اهالی روستای حاجی آباد با بیان اینکه مهمترین مشکل این روستا کمبود فضای اموزشی به ویژه در مقطع متوسطه است، گفت: هم اکنون طبق اعلام مسئولان آموزش و پرورش بیش از 40 کلاس درس در حاجی کم داریم که باید فکری بشود.

وی گفت: مسئولان در زمینه مسکن هم باید زمین در اختیار جوانان برای ساخت قرار دهند تا بسازیم،چراکه بسیاری از اهالی این روستاها از خانواده های کم برخوردار و محروم و اجاره نشین هستند.

یکی دیگر از اهالی روستای حاجی آباد با اشاره به اینکه اهالی روستاهای حاجی آباد از حضور رئیس جمهور و هیات وزیران به استان کم برخوردار خراسان جنوبی بسیار خرسند هستند، گفت: چندین سال بود که این چنین از نزدیک با مسئولان گفتگو نکرده بودیم، سلام ما را به آیت الله رئیسی هم برسانید و از طرف اهالی حاجی آباد از حضورشان در استان تشکر کنید.

وی خواستار اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری در حاجی آباد و امیر آباد شد و گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهری بیرجند در نزدیکی همین دو روستا قرار دارد اما این روستاها از شبکه فاضلاب شهری محروم هستند.

یکی دیگر از اهالی امیراباد هم خواستار موافقت وزیر با الحال این دو روستا و تبدیل شدن آن به بخش شد و گفت: عدم واگذاری زمین برای احداث مسکن مهمترین مشکل ما است.

۲۸ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه‌ها هم یک روز پیش از این سفر، در نقاط مختلف استان تشکیل شد تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته‌ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود.


همچنین مرکز سامد و سامانه ۱۱۱ یکی از راه‌های ارتباط گیری مردم با رئیس جمهور و وزراست که از روز چهارشنبه راه اندازی شده است. ۲۰۰ کاربر مستقر در مرکز سامد طی روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ پاسخگوی مطالبات مردم هستند.


رئیس جمهور در آغاز دور دوم سفرهای استانی به همراه شماری از اعضای هیات دولت امروز پنجشنبه (۲۴ آذر ماه) وارد استان خراسان جنوبی شد. این سفر ۲ روزه است که تا پایان روز جمعه ۲۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت.


برنامه دیدار مردمی رئیس جمهور ساعت ۹:۳۰ امروز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی بیرجندبرگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha