ورودی زندان های زنجان کاهش یافت

رئیس کل دادگستری زنجان گفت : سالانه ۶ هزار نفر وارد زندان‌های استان می‌شدند که امسال این تعداد به ۵ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی صبح پنجشنبه (۲۴آذرماه) در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان زنجان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۵ اولویت از سوی قوه قضائیه در فرامین هشت‌گانه این قوه در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: یکی از تأکیدات رئیس قوه قضائیه ،تعدیل و کاهش ورودی پرونده‌ها بوده که خوشبختانه در استان زنجان محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه از بخش‌هایی که موفق به کاهش ورود پرونده شده است مربوط به کمیسیون رفع تداخلات اراضی بوده است بیان کرد:با تلاش‌های انجام شده ۵۰ درصد پلاک‌های استان رفع تداخل شده است.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به کاهش ۷ درصدی آمار ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان زنجان افزود: همچنین زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز با کاهش ۲۲ درصدی مواجه شده است .

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: همچنین در راستای اهتمام به حقوق عامه، تعداد ۵۲۰۰ فقره پرونده تغییر کاربری در استان تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در زمینه تعداد محکومان مهریه، کم‌ترین آمار را در بین سایر استان‌ها در کشور به خود اختصاص داده است، بیان کرد :سالانه ۶ هزار نفر وارد زندان‌های استان می‌شدند که امسال این تعداد به ۵ هزار نفر کاهش پیدا کرد و به شاخص ۱۶ درصدی رسیده‌ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: رفع مشکل واحدهای تولیدی در استان نیز یکی دیگر از رویکردهای جدی دستگاه قضا در استان است که در همین راستا نیز موفق شدیم ۱۵ واحد تولیدی را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: کاهش ۴۰ درصدی برداشت آب از چاه‌ها، خلع ید ۷۵ هکتار از اراضی معطل مانده و … از دیگر اقدامات دستگاه قضای استان بوده که تا به امروز در سال‌جاری محقق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha