عوارض شدیدتر عفونت های حاد تنفسی در سالمندان و کودکان

دو گروه سنی کودکان و سالمندان به دلیل ضعف سیستم ایمنی در معرض عوارض شدیدتر عفونت های حاد دستگاه تنفسی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رئیس دانشگاه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به افزایش عفونت های حاد دستگاه تنفسی در فصل سرما، گفت: ویروس آنفلوآنزا، ویروس سن سیشیال تنفسی، خانواده کرونا ویروس ها و ویروس سرماخوردگی مهم ترین عوامل شناخته شده این دسته از ویروس ها هستند.

دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به نقش سیستم دفاعی بدن در پیشگیری از عوارض شدید ابتلا به عفونت های حاد دستگاه تنفسی، افزود: کودکان و سالمندان به دلیل ضعف سیستم ایمنی در معرض عوارض شدیدتر عفونت های حاد دستگاه تنفسی قرار دارند و پیشگیری از ابتلا در این گروه های سنی در خطر، اهمیت بیشتری دارد.

او تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مدام دست ها بهترین راه پیشگیری از ابتلا به اینگونه عفونت های تنفسی است.

دکتر «عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا و افزایش دورهمی های خانوادگی، از مردم استان خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، احتمال خطر انتقال این عفونت ها بین اعضای خانواده را کاهش دهند.

بررسی مصوبه های نشست های پیشین، ارائه آخرین گزارش ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها، آمار ورودی جدید بخش های کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان و بررسی علل فوت موارد منتسب به کرونا، دیگر محورهای این نشست بود.

نشست صبح امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در سالن جلسات معاونت بهداشت دانشگاه، برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha