توزیع بذور گندم و جو بین کشاورزان داراب

بیش از ۲ هزار تن بذور گندم و جو بین کشاورزان داراب توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: با توجه به کشت گندم و جو در داراب، بر اساس سهمیه ابلاغی ۲ هزار و ۸۰۰ تن انواع بذر گندم و ۳۰ تن بذر جو گواهی شده با قیمت مصوب دولتی بین کشاورزان این شهرستان توزیع می‌شود.
حبیب اله فتحی افزود: عملکرد بالا، مقاومت به بیماری سیاهک آشکار و پنهان، مقاومت به زنگ زرد و قهوه ای، مقاومت به تنش‌های محیطی نظیر خشکی و سرما و مقاومت به ورس از ویژگی‌های بذورگواهی شده است.
وی تصریح کرد: مهمترین ارقام بذور توزیعی گندم در سطح شهرستان، سیروان، سارنگ، برات، تیرگان، مهرگان، خلیل، آینه، سحر، دوروم آران و چمران ۲ و مهمترین ارقام توزیعی جو، ارقام نیمروز، نوروز و اکسین است.
فتحی گفت: این بذور توسط ۲۴ شرکت و عامل خصوصی فعال در سطح شهرستان بین کشاورزان توزیع می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: بوجاری و ضدعفونی بذور گندم در شهرستان توسط دو شرکت، تعاونی پنبه کاران و تعاونی روستایی داراب انجام میگیرد که علاوه بر نیاز شهرستان، نیاز برخی شهرستان‌های همجوار از جمله شهرستان‌های زرین دشت و لارستان را نیز تامین می‌کنند.
فتحی به کشاورزان توصیه کرد: برای تهیه بذور باکیفیت مناسب، حواله بذر گندم مورد نیاز خود را از مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود دریافت و از خرید و تهیه بذر از مجاری غیر قانونی خودداری کنند.
مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: به کشاورزانی که از بذور خود مصرفی استفاده می‌کنند توصیه می‌کنیم برای کاهش بذور علف‌های هرز در مزارع و پیشگیری از بیماری‌های قارچی، نسبت به بوجاری و ضدعفونی بذور با سموم قارچ کش مناسب اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha