آمادگی ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری زنجان برای فصل زمستان

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری زنجان اعم از سبک ، نیمه سنگین و سنگین در ۴۰ اکیپ راهداری و ۳۲ راهدارخانه مستقر در آمادگی کامل برای فصل زمستان هستند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ؛ هادی نظری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان زنجان نزدیک به
۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی دارد اظهار کرد: کلیه خدمات اعم از لکه گیری، روکش آسفالت، خط‌کشی، نصب علائم و ...هر چیزی که در ارتباط با راه است همکاران در استان مشغول خدمت رسانی به همشهریان و هموطنان هستند.

وی با بیان اینکه ۲۵۰دستگاه ماشین آلات برای انجام امورات جاری راهداری وجود دارد افزود : چهار نوع راهداری جاری مستمر و متناوب و فوری وحود دارد که بسته به نوع نیاز راه ها خدمات انجام می‌شود.

معاون راهداری استان زنجان با بیان اینکه خدمات ارائه شده در راهداری به صورت شبانه روزی است بیان کرد : با توجه به حساسیتی که راه ها در برقراری ارتباط بین استان ها دارد از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است بخصوص که استان زنجان در کریدور غرب به شرق قرار دارد .

نظری با اشاره به اینکه استان زنجان ۲۰۰کیلومتر آزادراه دارد که جز ده راه شریانی در سطح کشور است اظهار کرد: اعتباراتی که تخصیص پیدا می‌کند جز اولویت ها آزادراه زنجان_ قزوین و آزادراه زنجان_تبریز است .

وی تصریح کرد : برنامه‌هایی که برای این آزاد راه ها دیده شده است ، خرابی های بیش از حد آزادراه برای سال آینده مجوز برگزاری مناقصه ۲۵۰ میلیارد تومانی جهت لکه گیری و روکش انجام شد که نتیجه آن قرارد ۳۵۲ میلیاردی پیمانکار برنده شد و قرارداد منعقد گردیده است تا سال آینده مقاطع آسیب دیده در محور آزادراه مرتفع شود.

این مسئول در رابطه با محور ابهر قیدار و زنجان قره پشتلو بیان کرد : محور ابهر قیدار که ۶۰ کیلومتر آن بر عهده راهداری است که از لحاظ رویه آسفالت در ۴ سال گذشته کل ۶۰ کیلومتر روکش آن احیا شده است و علائم ایمنی و چراغ های ایمنی و....انجام شده است و از نظر راهداری مشکلی در این محور در حال حاضر وجود ندارد.

نظری با اشاره به محور قره پشتلو نیز ادامه دارد: در سفر ریاست جمهوری مصوب شده بود که چند نقطه پر حادثه احصا شود،و مبلغ ناچیز ۱۲ میلیارد اعتبار تخصیص داده شد و برنامه‌ای که برای این محور قرار داده شد تعریض ۲۰ پل بود که تا به امروز ۱۰ دستگاه پل پی ریزی انجام شده است و ۴ مورد آن نیز بتن ریزی ها صورت گرفته است و باتوجه به مواجه با فصل سرما فعلا کارها متوقف شده است و برای ۱۰ نقطه‌ نیز در آن محور روشنایی نصب می‌شود که سه مورد نصب شده است.

وی با بیان اینکه برای نگهداری راه ها بلافاصله بعد از ساخت راه هرساله طبق استاندارد های بین المللی بین ۲ تا ۶ درصد هزینه ساخت باید برای نگهداری راه هزینه شود افزود : این عدد در راه های شریانی به یک درصد هم نمی‌رسد و برای راه های روستایی می‌توان از اعتبارات استانی استفاده کرد و برای ۵ کیلومتر راه روستایی که برای هر کیلومتر آن یک و نیم میلیارد اعتبار لازم است و همه از بودجه عمرانی تامین میشود.

معاون راهداری استان زنجان در ادامه با بیان اینکه راهداری ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک وجود دارد افزود: ماشین آلات سنگین ۹۶ دستگاه، نیمه سنگین ۸۵ دستگاه و سبک نیز ۷۲ دستگاه است که در ۴۰ اکیپ راهداری و ۳۲ راهدارخانه مستقر هستند .

نظری با بیان اینکه به دلیل شرایط حال حاضر اقتصادی که نتوانستیم ماشین آلات خریداری کنیم بیان کرد: عمر ماشین آلات سنگینی که داریم ۲۴ سال است و نیمه سنگین ۲۳ سال است و این راهداری دارای ۳۲ دستگاه نمک پاش مکانیزه با استاندارد روز است و در راهدارخانه ها مستقر هستند.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha