تداوم بارش‌ها تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور/دما در اکثر استان‌ها کاهش می‌یابد

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش باران طی امروز و تا پایان هفته جاری در اکثر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت جوی کشور برای امروز ۳ دی‌ماه و روزهای آینده گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق کشور بجز سیستان و بلوچستان سامانه بارشی فعال بوده و شاهد بارش باران هستیم.

وی افزود: در جنوب و جنوب غربی کشور رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعد و برق پیش‌بینی شده و در مناطق سردسیر و ارتفاعات نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی از تشدید بارش‌ها در دامنه زاگرس خبر داد و گفت: در لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، جنوب همدان و جنوب کرمانشاه بارش‌ها به نسبت شدید می‌شود و بارش سنگین برف در نواحی سرد و گذرگاه‌های کوهستانی، کوکلاک و مسدد شدن محورهای مواصلاتی در روستاهای سردسیر و پدیده صاعقه برای نقاط گرمسیر به دنبال خواهد داشت که برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است، هموطنان باید تمهیدات لازم را در نظر گرفته و رانندگان نیز تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

به گفته گودرزی، امروز علاوه بر این مناطق در نیمه شمالی کشور در استان‌های قزوین، تهران، البرز، مرکزی و قم شدت بارش‌ها بیشتر بوده و هشدار سطح نارنجی برای آب گرفتگی معابر عمومی، بارش برف و لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری و ترددهای داخل شهری صادر شده است.

وی تاکید کرد: به لحاظ دمایی هم تا چند روز آینده در بیشتر مناطق کشور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود و هوا در بیشتر مناطق کشور سردتر خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha