توسعه همکاری‌های مشترک درمانی و تولید اقلام امدادی و توانبخشی میان ایران و عراق

در دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با معاون وزارت بهداشت عراق، زمینه همکاری‌های مشترک دو مجموعه بررسی شد. تجهیز بیمارستان امام علی(ع) و انتقال تجارب فنی توانبخشی، تولید دارو، اقلام و تجهیزات پزشکی ایران در عراق از محورهای مهم گفت‌وگوی طرفین بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، دکتر پیرحسین کولیوند در دیدار با هانی، معاون وزیر بهداشت عراق و سفیر عراق در ایران با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران امسال وارد صدمین سال فعالیت خود شده و در سطح ملی و بین المللی موفقیت های خوبی کسب کرده است، افزود: این جمعیت در سطح بین المللی مدال هانری داویسون را کسب کرده و صاحب سه کرسی مدیریتی در فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر است.

وی با تاکید بر اینکه در همکاری‌های مشترک، خودمان را برادر هلال‌احمر عراق می‌دانیم؛ خاطرنشان کرد: تجلی همکاری و همدلی دو جمعیت ملی و دولت‌های ایران و عراق را در برگزاری مراسم اربعین حسینی شاهد بودیم. این همکاری باعث شد زائران رضایت بیشتری از خدمات‌رسانی مراسم اربعین داشته باشند.

کولیوند در ادامه به تجارب هلال‌احمر ایران در مدیریت مراکز درمانی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر ایران در ۱۴ کشور جهان مرکز درمانی و بیمارستان دارد که می‌توانیم این تجارب را در اختیار عراق هم قرار دهیم. همچنین تجارب ارزشمندی نیز در زمینه تولید اقلام امدادی، زیستی و تجهیزات پزشکی داریم که می‌توانیم این تکنولوژی‌ها را در اختیار عراق قرار دهیم و در این زمینه همکاری‌های مشترک خود را گسترش دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: مرکز توانبخشی هلال‌احمر اقدام به تولید اعضای مصنوعی بدن کرده است. این تولیدات با نمونه مشابه خارجی رقابت دارد و می‌توان این محصولات را در عراق هم تولید کرد و یا به کادر درمان عراق تولید این محصولات را آموزش داد. آموزش و تربیت نیروهای امدادرسان در حوادث و بلایا نیز از دیگر تجاربی است که هلال‌احمر ایران می‌تواند در اختیار عراق قرار دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه ایجاد هماهنگی برای تسهیل در فرآیند مجوزهای تردد در زمان اربعین، حمل و نقل و مجوز انتقال دارو برای ارتقای خدمت‌رسانی در این ایام، ایجاد اتاق‌های عملیات مشترک، استفاده از فرکانس بی سیم مشترک، ورود بالگرد به عراق، اعزام ۶۰ آمبولانس را از عواملی دانست که می‌تواند به خدمات رسانی بهتر به زائران امام حسین(ع) کمک کند.

کولیوند درباره آخرین وضعیت بیمارستان امام علی(ع) هلال‌احمر ایران در نجف اشرف نیز توضیح داد: برای فعالیت بیمارستان امام علی(ع) مجوزهای لازم از سوی وزارت صحه عراق صادر شده و روند تجهیز این بیمارستان در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha