شرکت‌های دولتی، مشمول قانون پایانه‌های فروشگاهی شدند

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از الزام اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان توسط شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی از اول دیماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،حمیدرضا محمدابراهیمی در جمع خبرنگاران گفت: مطابق لایحه الحاق ۵ تبصره به ماده ۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که یک فوریت آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، از اول دی ماه سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای فعالیت‌های اقتصادی خود ملزم به صدور فاکتورهای الکترونیکی شدند.
وی با بیان اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در ۶ مرحله اجرا می‌شود که دو مرحله آن امسال در حال اجراست، افزود: از اول آبان ۱۴۰۱ شرکت‌های فعال در بورس و فرابورس ملزم به ثبت فاکتورهای خود در این سامانه شدند و از اول دیماه نیز صدور فاکتورهای الکترونیکی برای سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری الزامی شده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با اشاره به اینکه دیگر فعالان اقتصادی نیز سال آینده در ۴ مرحله باید نسبت به ثبت الکترونیکی فاکتورهای فروش خود اقدام کنند، افزود: این قانون از فروردین ۱۴۰۲ برای سایر اشخاص حقوقی، از تیرماه ۱۴۰۲ برای اشخاص حقیقی مشمول نظام ارزش افزوده، از مهر ماه سال آینده برای اشخاص حقیقی که در گروه یک و دو مالیاتی قرار می‌گیرند و از دیماه ۱۴۰۲ برای دیگر اشخاص حقیقی مکلفند کلیه فاکتورهای ارائه خدمات و فروش کالای خود را در سامانه مودیان ثبت کنند.
محمدابراهیمی افزود: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.
وی شفاف سازی روند فعالیت‌های اقتصادی، جلوگیری از فرار مالیاتی و قاچاق کالا را از مهمترین مزایای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha