مواد اولیه تولید فیلتر تصفیه خون وارد کشور شد

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از واردات مواد اولیه با کیفیت برای تولید فیلتر تصفیه خون که مورد استفاده بیماران تالاسمی است، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ علیرضا عسکری گفت: یکی از محصولات مهم و تولیدی این شرکت، فیلترهای تصفیه خون مورد نیاز بیماران تالاسمی است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با بیان اینکه مواد اولیه این محصول وارداتی است، افزود: فیلترهای لوکوسیت در سال ۹۷ تحریم شد و استفاده از مواد اولیه دیگر شرکت‌ها نیز مشکلاتی را به وجود آورده بود که با ورود مواد اولیه با کیفیت این مشکل برطرف می‌شود.

عسکری با اشاره به اینکه مواد اولیه تولید 100 هزار فیلتر برای تولید یکساله کشور کافی است، ادامه داد: در صورت نیاز، محموله جدیدی بعد از درخواست وزارت بهداشت وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارز این بخش حذف شده است، گفت: حذف ارز ترجیحی مشکلاتی در تامین سرمایه در گردش واحدها مانند سهاهلال ایجاد کرده و سرمایه در گردش با حذف ارز، 6 تا 7 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اقلام تولیدی شرکت سهاهلال تحت پوشش شرکت‌های بیمه‌ای است و هزینه‌ای به بیماران تحمیل نمی‌شود، ادامه داد: انتظار می‌رود که بانکها، برای همکاری در تامین سرمایه در گردش و کمک به تداوم فعالیت‌های این شرکت‌ها همکاری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به اینکه در بخش تولید سرنگ‌ با تولیدات چند شرکت داخلی 100 در صد نیاز کشور تامین شده است، ادامه داد: در این بخش، شرکت سها هلال احمر ،توان صادرات محصولات تولیدی خود را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha