انجام ١٩٣ عمل کاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انجام ١٩٣ عمل کاشت حلزون از ابتدای امسال تا کنون در مراکز زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر ایوب توکلیان اظهار کرد: بنا بر رویکرد جدید معاونت درمان وزارت بهداشت مبنی بر ریشه کن شدن ناشنوایی، تامین پروتز ها به سرعت در حال انجام است و حتی در روزهای تعطیل عمل کاشت حلزون انجام می شود.

وی با اشاره به لیست در انتظار عمل خاطر نشان کرد: ١٢١ پرونده تایید شده نیز در انتظار لیست عمل هستند که در صورت تامین پروتز تا اسفند ماه عمل این بیماران انجام می شود.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه زمان طلایی برای انجام عمل کاشت پروتز شنوایی در سنین کمتر از ۴ سال است تصریح کرد: بر این اساس در این برنامه، اولویت کاشت حلزون برای کودکان زیر ۴ سال است.

دکتر توکلیان با اشاره به هزینه رایگان پروتز و عمل در بیمارستان های دولتی اظهار کرد: هزینه هر فرد جهت تامین پروتز حدود ١۰ هزار دلار است که با تمهیدات اتخاذ شده در وزارت بهداشت هزینه پروتز و عمل کاشت به صورت رایگان در اختیار افراد کاندید عمل قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha