سردرد ساپینتو از میراث فرهاد مجیدی در استقلال!

با رسیدن سیاوش یزدانی به شرایط آمادگی، ساپینتو در سپردن قلب دفاع تیمش به زوج‌های خط دفاعی استقلال در نیم‌فصل اول و دوم لیگ گذشته مردد خواهد شد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت، تیم فوتبال استقلال در هفته سیزدهم مسابقات لیگ برتر برای اولین بار از زوج سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در قلب دفاع استفاده کرد. ترکیبی که برای هواداران این تیم یادآور روزهای خوش صدرنشینی و کلین‌شیت‌های متوالی در نیم‌فصل اول لیگ بیست و یکم بود.

آبی‌های تهران در این فصل کار را با آرایش دفاعی سه‌نفره متشکل از عارف غلامی، روزبه چشمی و رافائل سیلوا آغاز کردند اما خیلی زود ساپینتو از این سیستم صرف‌نظر و استقلال را به آرایش دفاعی چهار نفره سوییچ کرد.

بعد از آن، عارف غلامی و رافائل سیلوا به عنوان زوج ثابت ساپینتو در قلب دفاع استقلال انتخاب شدند و عملکرد قابل قبولی هم از خود به ثبت رساندند.

با این حال، محرومیت عارف غلامی توسط مدیریت وقت، پای محمدحسین مرادمند را به ترکیب آبی‌ها باز کرد. مرادمند در دیدار مقابل فولاد جانشین عارف شد و در کنار سیلوا قرار گرفت تا کم کم برای حضور دوباره در ترکیب آبی‌ها آماده شود.

با ادامه‌دار شدن مصدومیت عارف، پیش‌بینی می‌شد بعد از تعطیلات و در شهرآورد، این سیاوش یزدانی باشد که با رسیدن به مرز آمادگی در کنار سیلوا در ترکیب استقلال قرار بگیرد اما بار دیگر ساپینتو به محمدحسین مرادمند اعتماد کرد تا این مدافع در کنار زوج برزیلی خودش نبض خط دفاعی استقلال را به دست بگیرد.

با این حال، ساپینتو در بازی برابر صنعت نفت آبادان دست به تغییری چشمگیر زد و این بار سیلوا را از ترکیب خارج و سیاوش یزدانی را در کنار محمدحسین مرادمند به عنوان زوج قلب دفاع آبی‌ها به زمین فرستاد تا کلاف خط دفاعی مدافع عنوان قهرمانی پیچیده‌تر از قبل شود.

این اتفاق در حالی رخ داده که سید محمد حسینی، خرید ابتدای فصل استقلال با بازگشت مرادمند و یزدانی قید ماندن در استقلال را زد تا از شلوغی خط دفاعی آبی‌ها کاسته شود اما کماکان با حضور عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی و البته رافائل سیلوا، ساپینتو ترافیکی قابل تحمل در خط دفاعی خود دارد و به این لیست در مواقع اضطرار، روزبه چشمی را هم اضافه خواهد کرد.

اما تصمیم‌گیری در خصوص زوج قلب دفاع استقلال برای ساپینتو در ادامه فصل کار دشواری خواهد بود چرا که با رسیدن عارف غلامی به مرز آمادگی و البته حضور سیلوا، یک رقابت جذاب بین مدافعین استقلال شکل خواهد گرفت؛ هرچند عارف غلامی پیش از این در لیگ بیستم با محمدحسین مرادمند و در لیگ نوزدهم با سیاوش یزدانی همبازی بوده و به سبک بازی آنها احاطه دارد اما نکته اینجاست که این بازیکن با پایان دوران نقاهت از جراحی زانو در نیم فصل دوم لیگ گذشته با سیلوا حسابی هماهنگ شد و در فصل جاری هم در کنار او نمایش کم‌نوسانی داشته است.

در طرف مقابل هم محمدحسین مرادمند از فصل گذشته با یزدانی استقلال را به یک نظم فوق‌العاده در خط دفاعی عادت داد و یکی از بهترین دوره‌های تاریخ لیگ را در عملکرد دفاعی با زوج خودش به ثبت رساند و طبیعی است که هماهنگی‌اش با یزدانی، بیشتر از عارف یا سیلوا باشد.

اما انتخاب ساپینتو شاید متفاوت از خواست و علاقه بازیکنانش باشد. آنچه مشخص است، این سرمربی به دنبال انتخاب بهترین زوج برای قلب دفاع تیمش خواهد بود و در این بین ممکن است هر ترکیبی از این چهار نفر را در مرکز خط دفاعی به کار بگیرد.

با این حساب، سرمربی استقلال علاوه بر یک ترافیک سنگین در خط حمله، در خط دفاعی تیمش هم با انبوهی از بازیکنان با کیفیت مواجه است که ممکن است او را به سردردهایی دوست‌داشتنی برای انتخاب دو نفر از بین چهار مدافع تیمش دچار کند و چه بسا این مربی را به استفاده از سیستم چرخشی و شناور در انتخاب بازیکن وادار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha