اجرای طرح احیاء و اصلاح مراتع بصورت مشارکتی در شهرستان فریمان

طرح احیاء و اصلاح 150 هکتار از اراضی مرتعی شهرستان فریمان بصورت مشارکتی با مردم در حال اجرا می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریمان گفت : با توجه به وسعت 163 هزار هکتار مراتع شهرستان و لزوم احیاء و اصلاح مراتع در این طرح بیش از 150 هکتار و بصورت مشارکتی با روستائیان در منطقه هفت آسیاب با انجام عملیات بذر پاشی در دست اجرا است.


سید اکبر داورنیا افزود: علاوه بر این اقدام مناسب نیز در بخش آبخیزداری بند خاکی به حجم 7000 مترمکعب و سر ریز سنگ ملاتی به حجم 188 مترمکعب در حوزه آبخیز چنار (عیر آباد ) اجرا شد که تاثیر به سزایی در پایداری آب چاهها و قنوات پایین دست دارد.


وی ادامهداد: همچنین 4 کیلومتر کمربند حفاظتی اراضی ملی ، صدور 178 مجوز محموله حمل چوب ، رفع تصرف اراضی ملی در سطح 4 هکتار و خلع ید 224 هکتار و پاسخگویی به استعلامات متعدد مراجعین بیش از 400 مورد نیز اجرا شده است.


وی با تاکید بر حفظ و حراست از اراضی ملی به عنوان ثروت ملی یادآور شد: در این مدت نیز با همکاری و هماهنگی مستمر با دادگستری و نیروی انتظامی بیش از 54 پرونده تخلف ، 38 مورد تخریب و تصرف اراضی در سطحی معادل 290 هکتار و 11 مورد چرای غیر مجاز دام سبک با 90 مورد گشت وبازدید یگان حفاظت از اراضی ملی در شهرستان اقدام گردیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha