همکاری دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و عراق در راستای توسعه آموزش پزشکی

نشست هم اندیشی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و معاون فنی وزارت بهداشت عراق با محوریت برگزاری دوره های آموزشی متمرکز بر درمان انواع بیماری ها از جمله سرطان برگزار شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نشست با اشاره به تاریخچه و معرفی نظام آموزش پزشکی و ادغام آموزش در نظام سلامت اظهار کرد: همچون گذشته این تعامل و همکاری دوجانبه در زمینه توسعه آموزش پزشکی می تواند تداوم داشته باشد.
دکتر ابوالفضل باقری فرد بیان کرد: بخش قابل توجهی از دانشجویان بین الملل مشغول به تحصیل در رشته مقاطع مختلف از کشور عراق هستند، در نتیجه این همکاری آموزشی در حوزه تخصصی و فوق تخصصی می تواند ادامه یابد .
در ادامه دکتر هانی موسی العقابی - معاون فنی وزارت بهداشت کشورعراق نیز گفت: در نظر داریم تا نظام آموزش پزشکی عراق نیز تغییر یابد و ارتباط وزارت بهداشت با نظام عالی آموزشی عراق ارتقاء یابد.
وی با بیان این مطلب که در حال حاضر آموزش دوره های تخصصی در کشور عراق ارائه می‌شود، افزود: با توجه به محدودیت های موجود، درخواست داریم تا همکاری آموزشی با جمهوری اسلامی ایران توسعه پیدا کند و با توجه به ظرفیت مراکز علمی هر دو کشور، دوره های آموزشی کوتاه مدت برگزار و همچنین در زمینه دوره فلوشیب، آموزش های تخصصی و فوق تخصصی ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha