پیکر مطهر شهید گمنام، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آرام گرفت

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس، در پردیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، صبح امروز و همزمان با شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه الزهرا(س)، دانشگاه علوم پزشکی شیراز میزبان یکی از لاله های خونین هشت سال دفاع مقدس بود و پیکر پاک شهیدی از خیل کاروان مدافعان وطن، بر دستان مسوولان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مردم شهیدپرور شیراز و شهر صدرا تشییع و خاکسپاری شد.

در این آئین که با حضور پرشور جمع زیادی از مردم و دانشگاهیان برگزار شد، فرماندهی فراجا در فارس با تسلیت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) گفت: به فرموده خداوند در قرآن، شهدا همیشه زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی دریافت می کنند، این عزیزان در بین ما حضور دارند و ناظر اعمال ما هستند.

سردار سرتیپ «رهام بخش حبیبی» با گرامیداشت یاد و نام شهدا افزود: شهدا با جانفشانی در برابر دشمن، جان خود را فدا کردند تا امروز ما نفس بکشیم؛ شهدا چراغ راه ما هستند تا راه را گم نکنیم و به بیراهه نرویم.

او شهدا را ارمغان آور عزت، سربلندی و سرافرازی برای ما دانست و تاکید کرد: امروزه وظیفه ماست که موضوعات مختلف را واضح و روشن به جوانان انتقال دهیم و به آنان یادآوری کنیم که آرامش امروز ما حاصل ایثار و فداکاری جوانانی است که برای دفاع از وطن از جان خود گذشته اند.
سردار سرتیپ حبیبی اظهار کرد: دشمنان کشور از عزت و بزرگی ایران ترس دارند و بنابراین با تمام توان جنگ جهانی رسانه ای بر علیه ایران راه اندازی کرده اند و با انتشار مطالب دروغ سعی در تخریب دستاوردها، عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی دارند.
آئین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دفاع مقدس با استقبال و گل افشانی کارکنان بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) و کارکنان اورژانس فارس از پیکر مطهر این شهید آغاز شد.

اقامه نماز بر پیکر این شهید بزرگوار در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مداحی و نوحه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های امروز بود.

در ادامه این آئین، پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس با حضور مردم و دانشگاهیان تشییع و در یادمان شهید گمنام واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به خاک سپرده شد.

این شهید گمنام در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه به کاروان شهدا پیوسته و در زمان شهادت ۱۷ سال داشته است.

این آئین با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاونان، مدیران ارشد، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مردم شهیدپرور شیراز و شهر صدرا در پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha