احتمال موج هشتم‌ کرونا در بهمن

رئیس بخش عفونی و مسئول مرکز تحقیقات میکروبی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از احتمال وقوع موج هشتم کرونا در اواسط بهمن ماه سالجاری خبر داد.

دکتر فرهنگ بابا محمودی در گفت‌وگو با خبرگزاری سلامت(طبنا) در پاسخ به اینکه آیا موج هشتم کرونا در ایران و به دنبال آن در مازندران محتمل است یا خیر، اظهار کرد: ایجاد موج هشتم کرونا در تمام‌دنیا محتمل است و ایران نیز ازین قاعده مستثنی نیست هرچند امیدواریم که این اتفاق رخ ندهد.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۹ میلادی و ۱۳۹۸ در کشور ما این ویروس شیوع پیدا کرد و این پاندمی از چین تمام دنیا را در بر گرفت، اکنون نیز در ژاپن، کره و چین ایجاد گرفتاری کرده ما نیز نباید بی‌تفاوت باشیم.

رئیس بخش عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مردم باید به شدت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این بیماری مجدداً برای جامعه ما ایجاد فاجعه نکند.

بابامحمودی در توصیه‌ای ادامه داد: در این راستا همه باید واکسن ها را تزریق کنند و زدن ماسک را جدی بگیرند و از تجمع در کنار همدیگر اجتناب کنند.

وی گفت: وقتی ژاپن با تمام توان و قدرتی که در آسیا دارد ۴۵۰ هزار نفر کشته داده است پس این خطر از ما دور نیست و رسانه‌ها در آگاهی سازی مردم باید بیش از پیش تلاش کنند.

متخصص بیماری های عفونی با تاکید بر زدن ماسک، گفت: مردم در حالت بی خیالی و بی تفاوتی نباشند و مسئله ماسک می‌تواند تا حد زیادی جلوی آنفولانزا کرونا و سرماخوردگی را بگیرد.

بابامحمودی با اشاره به اینکه امیدواریم که موج هشتم در مازندران شیوع پیدا نکند خاطر نشان کرد: اما با توجه به احتمالات از اواسط تا اواخر بهمن ماه باید به فکر باشیم و شیوع محتمل است.

وی در توصیه ای گفت: قطعا اگر مردم رعایت کنند و واکسینه شوند، کشور درگیری کمتری خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha