کد خبر: 192889
۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴
تشکیل تعاونی اسب داران در فارس

ارائه خدمات به واحدهای پرورش اسب فارس بهبود می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: برای ساماندهی ارائه خدمات به واحدهای پرورش اسب، تعاونی اسب داران در قالب تعاونی‌های روستایی تشکیل و ثبت می‌شود.
عبدالمجید رنجبر با بیان این که ۶ هزار و ۵۰۰ راس اسب در استان وجود دارد ادامه داد: هیئت موسس تعاونی اسب داران مشخص شده و به موازات آن کارهای ثبتی در حال انجام است و همه واحدهای فعال پرورش اسب در شهرستان‌ها می‌توانند به عضویت این تعاونی درآیند.
وی گفت: بیش از ۳۰۰ واحد پرورش اسب در شهرستان‌های استان فارس مشغول به فعالیت هستند که ۲۴ واحد پرورش دهنده از سازمان جهاد کشاورزی مجوز فعالیت دریافت کرده اند و مابقی واحدها پس از راستی آزمایی میزان فعالیت توسط امور دام جهاد کشاورزی امکان عضویت در تعاونی را دارند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه با تشکیل تعاونی تامین نهاده‌های یارانه‌ای مورد نیاز واحدها، انجام فرایند هویت گذاری، انجام اقدامات اصلاح نژادی و ثبت مشخصات، تسهیل و تسریع می‌شود ادامه داد: بیشترین واحدهای پرورش اسب در استان فارس در شهرستان‌های کوار و زرقان است.
رنجبر با تاکید بر اینکه پرورش اسب به عنوان یک بخش از صنعت دامپروری به شمار می‌آید و از رونق روز افزونی برخوردار است، اضافه کرد: امروزه تعداد زیادی از پرورش دهندگان اسب علاقه زیادی به تولید و پرورش اصولی و اصلاح نژادی این سرمایه عظیم استانی دارند.
وی به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی پرورش اسب به صورت حضوری و وبیناری برای تعداد زیادی از پرورش دهندگان اسب در استان اشاره کرد و گفت: این اقدامات برای افزایش اطلاعات پرورش دهندگان در دست اجراست.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌های در دست اجرا، اسب داران استان فارس بتوانند به جایگاه واقعی خود در صنعت پرورش اسب، به ویژه نژادهای بومی و اصیل دست یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha