احتمال افزایش موارد بیماری کرونا در هفته های آینده در کشور

سخنگوی ستاد ملی کرونا، با توجه به احتمال افزایش موارد بیماری کرونا در هفته های آینده در کشورمان، از آمادگی مراکز درمانی و تیم های واکنش سریع برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز و تشدید مراقبت های مرزی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی کرونا در جلسه ستاد ملی کرونا، گفت: با توجه به گسترش بیماری در کشورهای منطقه، شرق آسیا و کشورهای اروپایی، احتمال افزایش موارد بیماری کرونا در هفته های آینده در کشورمان وجود دارد.


رعایت پروتکل های بهداشتی


وی تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پر ازدحام به ویژه در مدارس و دانشگاه ها، بسیار مهم است.


تزریق واکسن


سخنگوی ستاد ملی کرونا همچنین عنوان کرد: تزریق واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن گذشته باشد، توصیه می شود.


آمادگی برای خدمت رسانی


وی از آمادگی مراکز درمانی و تیم های واکنش سریع برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز، خبر داد و تصریح کرد: در این راستا، مراقبت های مرزی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی تشدید شده و کمیته ویژه ای برای تأمین نیروهای انسانی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی با حضور دستگاه های مختلف، تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha