خرید هواپیمای تاکسی هوایی در گرو تحریم‌ها

مدیرکل فرودگاههای استان مازندران گفت: هواپیمایی که باید برای تاکسی هوایی اختصاص پیدا می‌کرد مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور قرار نگرفت و هواپیمای دوم نیز به دلیل تحریم‌ها وارد کشور نشده است.

سعدالله وطن خواه در گفت‌وگو با خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، در پاسخ به میزان پروازهای عتبات عالیات سال ۱۴۰۱از فرودگاه های استان مازندران اظهار کرد: پرواز عتبات عالیات ۲ روز در هفته انجام می‌شد که از ۱ ماه و نیم گذشته تاکنون از ۴ پرواز به ۶ پرواز در هفته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه ساری به نجف اشرف بوده و از فرودگاه رامسر پرواز خارجی انجام نمی‌شود.

مدیرکل فرودگاههای استان مازندران در باره طرح توسعه فرودگاه ها نیز اظهار کرد:
سامانه کمک ناوبری(ILS) فرودگاه، که سیستم فرود دقیق هواپیما را انجام می دهد نصب شد و مراحل نرم افزاری و به چک کنترل پروازی آن مانده بود که در حال انجام است و در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وطن‌خواه تصریح کرد: در ادامه طرح توسعه فرودگاه‌ها بهسازی و نوسازی ترمینال خروج پرواز داخلی است که در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد، همچنین سیستم سووچینگ برج مراقبت فرودگاه نوشهر و توسعه پارکینگ فرودگاه رامسر نیز در دست اقدام است که در دهه فجر آماده بهره‌برداری است.

وی درباره اخرین وضعیت اجرای طرح تاکسی هوایی در مازندران گفت: هواپیمایی که باید برای تاکسی هوایی اختصاص پیدا می‌کرد مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور قرار نگرفت و مقرر شد هواپیمای دوم به جای آن وارد کشور شود که به دلیل تحریم‌ها تاکنون این امر محقق نشده است.

مدیرکل فرودگاههای استان مازندران افزود:
هواپیمایی که برای تاکسی هوایی در نظر گرفته شده بود یک هواپیمای کوچک ۶ نفره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha