به قول هایی که داده میشود عمل شود

نایب رئیس مجلس گفت :  مسئولین در سفرهایی که به استان ها انجام می‌شود و مصوباتی صورت می گیرد طی قول هایی که داده میشود به آن ها عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، علی نیک زاد شامگاه روز پنجشنبه(۱۵دیماه) درهمایش جلسه جمع بندی سفر یک روزه به استان زنجان در محل استانداری زنجان با بیان اینکه ما دخالت در اجرا نمی‌کنیم اظهارکرد: ۱۰ درصد اعتبارات از بودجه در دست استان ها است و نباید قولی را در این سفرها بدهیم که نتوانیم عمل کنیم .

وی افزود: آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم و اختیار آن را داریم باید پیگیر باشیم و برای مصوباتی که در این سفرها می‌شود ماهی یک بار جلسه ای صورت می‌گیرد .

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه ۵۱۸ همت کل درآمد که از نفت ، مالیات ، فروش اوراق و دارایی بدست آمده است افزود : رئیس جمهور ۲۴۶ همت را به حقوق ، ۱۰۰هزار میلیارد تومان صندوق بازنشستگی،۷۷هزار میلیارد تومان به اصل اوراق سر رسید شده ، ۶ همت برای کارهای ضروری و....داده است که ۳۶ همت آن به ملی و ۱۰ درصد به استان ها تعلق گرفته است .

نیکزاد تصریح کرد: با این نمی‌توان کار را پیش برد بلکه باید اقتصاد و تولید ثروت بزرگ شود و مولد سازی صورت گیرد .

راه بناب_ منجیل بعد از گذشت ۱۹ سال همچنان با عقب ماندگی مواجه است

در ادامه جلسه مصطفی طاهری نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت حوزه فعالیت بنده موضوع آب است اظهار کرد: شهرستان زنجان که نصف جمعیت استان در آن ساکن هستند امسال با چندین چاه کمکی توانستیم بحث آب سد را تامین کنیم .

وی با اشاره به وجود چند راه اصلی استان که مهمترین آن بناب_منجیل که در سفر رهبری به استان در سال ۸۲ بود که هنوز با عقب ماندگی مواجه است که بیشتر مربوط به منابع است.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه بهداشت بیان کرد : ارتقای بیمارستان طارم در دولت قبل و مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوده که متاسفانه به صورت ناقص مانده است .

معدل مدارس تخریبی ماهنشان ۴۵ درصد است / خواستار منابعی برای جذب ۳۰ هزار جذب نیرو در علوم پزشکی هستیم

در ادامه مرتضی خاتمی نماینده ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث نوسازی مدارس معدل مدارس تخریبی ۲۵ درصد است اظهار: این درصد در شهرستان ماهنشان ۴۵ درصد است و امسال آجر روی آجری گذاشته نشده است و تخصیص اعتبار متأسّفانه دچار مشکل است .

وی با اشاره به مراکز درمانی بیان کرد : این مشکل سهم یک درصد ارزش افزوده مشکل تمام دانشگاه های علوم پزشکی است و خواستار این سهم هستیم.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره اشاره به منابع معادل ارز ترجیحی برای دارو افزود : متأسّفانه این منابع برای دارو داده نشده است و در حال حاضر دچار مشکل در دارو تجهیزات و سرم هستیم .

خاتمی تصریح کرد: پیک بعدی کرونا در راه است و ما نیز تامین ردیف های نیروی استخدامی طلب میکنیم و همچنین خواستار منابعی هستیم که ۳۰ هزار نیرو در دانشگاه علوم پزشکی جذب صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان کرونا ۱۶۰ نفر نیرو به کار گیری شد ولی بالاجبار مقامات مافوق این افراد بیکار شدند در حالی که الان یا کمبود نیرو مواجه هستیم .

پروژه ورزشگاه سه‌هزار نفری ابهر را از فساد بیرون کشیده ایم

در ادامه همچنین حسن شجاعی نماینده مردم ابهر خرمدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه‌ ورزشگاه سه‌هزار نفری ابهر بیان کرد : این پروژه را ما از دل فساد بیرون کشیده ایم در این پروژه فساد وجود داشته و مشکلات فنی و حقوقی و بودجه ی نیز داشته است .

وی تصریح کرد: بودجه هایی از جهاتی برای این پروژه معین شده است ولی همچنان ابن پروژه آغاز نشده است و خواستار این هستیم در این جلسه تعیین تاریخ دقیق این پروژه مشخص شود.

این نماینده با اشاره به طرح ویژه سلطانیه و ارگ سلطانیه بیان کرد: ما گنجی در سلطانیه داریم که متاسفانه مثل سیب زمینی با آن برخورد می‌کنیم و به حال خود رها کرده ایم و باید طرح ویژه آن باید اجرا شود.

شجاعی با اشاره به راه ابهر به قیدار که تبدیل به قتلگاه شده است و مسیر خطرناکی است افزود : خواستار این هستیم ضروری است برای تعریض این راه بودجه ای مدنظر قرار گیرد و همچنین چهار بانده کردن مسیر تاکستان به زنجان نیز فوریت دارد.

وی با بیان اینکه دغدغه اول استان آب است افزود : تخصیص حدود ۱۳میلیون متر مکعبی از منابع شمالی شهرستان نیاز داریم .

در پایان نیز مصوبات سفر یک روزه این مقام مسئول به استان زنجان تصویب و مصوبات این سفر اطلاع رسانی خواهد شد .

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha