افزایش ده برابری سرعت انجام عمل های کاشت حلزون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمل کاشت حلزون از جمله برنامه‌های مهم این دانشگاه است که با توجه به تغییر رویکردی که نیمه دوم امسال در این خصوص صورت گرفته است، به طور میانگین از ۲ به ۲۰ عمل کاشت حلزون در هفته افزایش یافته است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر شاپور بدیعی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 235 عمل کاشت حلزون در کودکان مبتلا به ناشنوایی در بیمارستان‌های دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت رایگان انجام شده است.

وی ادامه داد: هزینه هر پروتز کاشت حلزون به طور میانگین ۱۰ هزار دلار و هزینه عمل آن ۱۵۰ میلیون ریال است که این عمل برای کودکان ناشنوا و کم شنوا در بیمارستان‌های دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت رایگان انجام می‌شود.

دکتر بدیعی افزود: در گذشته حدود ۴۰۰ کودک بیمار دارای مشکل شنوایی در لیست انتظار کاشت حلزون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار داشتند که با تغییر رویکرد اکنون این رقم به ۹۵ کودک بیمار دارای مشکل شنوایی رسیده است و امیدواریم با تامین پروتز تا پایان اسفند ماه امسال این عدد با کاهش ۱۰ برابری به ۳۰ نفر برسد.

وی ادامه داد: کاشت حلزون از جمله اعمال جراحی است که باید در سنین پایین انجام شود تا کودک بتواند از زندگی عادی بهره‌مند شود و با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند، لذا در راستای حمایت از بیمارانی که مشکل کم شنوایی شدید دارند عمل کاشت حلزون در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در برنامه ملی کاشت حلزون، کودکان زیر چهار سال دارای مشکلات شنوایی در اولویت عمل کاشت حلزون قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha