کد خبر: 193290
۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴

احتمال راه‌یابی دومین گروه نمایشی مازندران به جشنواره فجر در مرز قطعیت 

برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی و اکران فیلم فجر در مازندران
احتمال راه‌یابی دومین گروه نمایشی مازندران به جشنواره فجر در مرز قطعیت 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اختتامیه بیست و هفتمین  جشنواره تئاتر فجر مناطق منطقه ۳ مازندران در  ۲۱ دی ماه  در تالار مرکزی ساری خبر داد و گفت: احتمال راه‌یابی یک گروه نمایشی دیگراز مازندران به جشنواره فجر به مرز قطعیت رسید.

حسین جوادی درگفت‌وگو با خبرگزاری سلامت(طبنا) مازندران، با اشاره به اجرای جشنواره تئاتر فجر مناطق، در استان استان مازندران، اظهار کرد: اداره کل ارشاد استان مازندران میزبانی جشنواره تئاتر فجر مناطق است.

وی افزود: ۹ استان تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گیلان، گلستان، سمنان و قزوین وارد مازندران شدند.
این استانها مجموعا ۱۸ اثر برای جشنواره ارائه کردند و جزو منتخبین هستند که ازین تعداد ۲ گروه انصراف داده و یک‌گروه جایگزین شد که در نهایت ۱۷ گروه نمایشی به اجرا پرداختند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر مناطق مازندران گفت: از غروب شنبه پذیرش گروه‌های تئاتر در استان آغاز شد و از روز یکشنبه در ۳ سالن سلمان هراتی، حوزه هنری و بلک باکس اداره کل ارشاد مشغول رقابت هستند.

جوادی افزود: اینجا آخرین سکوی رسیدن به جشنواره فجر بوده نقطه امال و ارزوی بسیاری از اهالی تئاتر است.

وی با اشاره به رقابت تنگاتنگ در این جشنواره اظهار کرد: استانهای خراسان رضوی، البرز، گیلان در نمایش حرفی برای گفتن دارند که رقابت نفس‌گیر خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: جمع کردن بیش از ۲۰۰ نفر هنرمند رشته تئاتر در یک جا به مدت ۵ روز اتفاقی بزرگ است و مازندران در حال تجربه این میزبانی است.

جوادی با تاکید بر احساس هم بستگی در بین اهالی تئاتر گفت: حضور پیشکسوتان عرصه تئاتر و انجمن نمایش و دستگاه‌های مربوطه و در راس ان استانداری نیز قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمان بندی روزانه ۶ اجرا که اخرین روز به دلیل انصراف ۵ اجرا انجام و داوری می شود و فردا چهارشنبه عصر نتایج اعلام خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: روز گذشته اجرای نمایش قزل حصار از شاهرود در سلمان هراتی، ترنج از شهر گرمه، پرواز بالهای سوخته از پاکدشت، پاییز نگفته بود از قزوین، تهران کنار پنجره از بجنورد و شیموئید از تربت حیدریه بود که در حوزه هنری برگزار شد.

جوادی ادامه داد: امروز سه شنبه نمایش پهلوان قلیچ از پیشوا ارشاد نور مهتاب و دریازدگی در در بلک باکس اداره ارشاد ساری در حال اجرا است.همچنین نمایش جشن از رشت در سالن سلمان هراتی و نمایش الهه سنگ از شهر خواف در حوزه هنری مازندران تا ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شب برگزار خواهد شد.

وی از پیگیری برای اکران برخی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در مازندران خبر داد و گفت: موافقت اکران برخی از فیلم های جشنواره فیلم فجر در مازندران گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی ظرف ۳ ماه آینده در مازندران خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره ها در استان ها موجب رشد فرهنگی مازندران خواهد بود و اینکه پایگاه تئاتر کشور در مازندران باشد قطعا موثر است و آورده محسوب می‌شود.

جوادی خاطرنشان کرد: با حضور ۹ استان همزیستی هنری و همایش اقوام را شاهد هستیم که تبادل اندیشه و اتحاد بین هنرمندان مازندران نیز ایجاد شد.

وی از راه‌یابی یک نمایش به نام مامور خیابان ۹۲ با موضوع داعش به کارگردانی میثم زندی از شهرستان نوشهر به صورت مستقیم و ویژه به جشنواره فجر خبر داد و افزود: ۲ گروه نمایش از شهرهای بابلسر و ساری در استان فارس به اجرا خواهند پرداخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
از احتمال راه‌یابی گروه نمایشی از مازندران به کارگردانی رحمان قدمی به جشنواره فجر نیز خبر داد و گفت: امیدواریم هر ۲ گروه از مازندران به جشنواره راه‌یابند.

جوادی با تاکید بر اینکه اجرای گروه‌های تئاتر مازندران از ۲۱ ام در فارس آغاز و ۲۴ ام دی ماه اختتامیه خواهد بود گفت: اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق منطقه ۳ مازندران در ۲۱ دی ماه در تالار مرکزی ساری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha