استراماچونی ایرانی روی نیمکت تیم ملی!

مدافع سابق تیم ملی ایران می گوید فدراسیون فوتبال باید سراغ یک مربی جوان برود.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت، علی‌اکبر استاد اسدی یکی از مدافعان محبوب تیم ۹۸ فوتبال ایران است. مدافعی تنومند و قلدر با تخصص در بازی فیزیکی که همیشه حواشی بسیاری درباره دلیل حضورش در تیم ملی وجود داشت اما او با عملکرد قابل قبول خود اثبات کرد که بی‌حرف و حدیث به ترکیب ایران رسیده است. استاد اسدی که بعد از پایان فوتبال سر و کله‌اش کمتر در رسانه‌ها پیدا شده، از آینده نیمکت تیم ملی می‌گوید، درباره گزینه‌ها صحبت می‌کند و البته در آخر تأکید می‌کند اگر امروز فوتبال بازی می‌کرد، قیمتش ۴۰ میلیارد بود.

بعد از پایان جام جهانی ۲۰۲۲، انتخاب سرمربی تیم ملی با حرف و حدیث‌هایی همراه شده است. گروهی معتقدند کی‌روش همچنان گزینه اصلی است اما برخی مدعی‌اند مربی ایرانی باید جای او را بگیرد. نظر شما در این رابطه چیست؟

قبل از جام جهانی و با وجود دودستگی در تیم ملی مسئولان تشخیص دادند کارلوس کی‌روش را بیاورند تا او حواشی را مدیریت کند. چون بازیکنان هم از او حرف‌شنوی داشتند، حاشیه را کنار گذاشتند. با این حال در جام جهانی خوب نتیجه نگرفتیم و حالا هم می‌گویند کی‌روش احتمالاً به تیم ملی قطر خواهد رفت. واقعیتش ما که دنبال نتیجه نیستیم و اصلاً نمی‌توانیم نتیجه بگیریم، بنابراین بهتر است یک مربی خوب ایرانی را استخدام کنیم تا تیم ملی را هدایت کند. به نظرم یکی مثل استراماچونی می‌تواند سرمربی تیم ملی شود.

شما گفتید مربی ایرانی اما استراماچونی که ایتالیایی است.

منظور من یکی شبیه استراماچونی است. یعنی یک مربی جوان ایرانی که انگیزه و انرژی داشته باشد و از نظر فنی هم بتواند تجارب خود را به بازیکنان منتقل کند.

گزینه‌ای که این خصوصیات را داشته باشد، معرفی می‌کنید؟

جواد نکونام این خصوصیت را دارد. همچنین فرهاد مجیدی هم در استقلال و لیگ امارات نتیجه گرفته و می‌تواند گزینه خوبی برای مربیگری در تیم ملی باشد. این دو چون از بازیکنان شناخت دارند و با فوتبال ایران هم آشنا هستند، درصد موفقیت‌شان بالا است.

امیر قلعه‌نویی چطور؟

او که باشد چه بهتر. چون هم شناخت دارد و هم تجربه. با این حال بعید می‌دانم تاج و مسئولان فدراسیون فوتبال سراغ او بروند.

کمی هم درباره خودتان صحبت کنیم. این روزها چه می‌کنید؟

من در شهرداری تبریز مشغول فعالیت هستم. بعد از ظهرها هم ورزش می‌کنم. باور کنید ۱۰۰ کیلو جلو پا می‌زنم و هنوز در اوج هستم. برخی اوقات هم با هم‌تیمی‌های قدیمی فوتبال بازی می‌کنیم و سرگرم می‌شویم.

با توجه به کیفیت بازیکنان فعلی، تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که اگر در این مقطع بازی می‌کردید، چقدر پول می‌گرفتید؟

دقیق نمی‌دانم اما شنیده‌ام که برخی ستاره‌های لیگ برتر ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دستمزد می‌گیرند. من اگر الان بازی می‌کردم و به تیم ملی هم دعوت می‌شدم، راحت ۴۰ میلیارد قیمتم بود. البته شاید هم بیشتر. متأسفانه دیر فوتبال را شروع کرده و سال‌های کمی توانستم بازی کنم. ضمن اینکه زمان ما تا این حد رسانه نبود و بازیکنان هم مدیر برنامه نداشتند تا در قراردادها

کمک‌شان کند.

در نسل فعلی عملکرد کدام مدافع میانی را می‌پسندید؟

اکثراً خوب هستند اما از نظر من مرتضی پورعلی‌ گنجی فوق‌العاده است و از فوتبالش خوشم می‌آید. چون قدرتی و درگیر است و خوب هم سر می‌زند. ضمن اینکه می‌داند توپ را کجا قطع کند و زیاد هم مرتکب خطا نمی‌شود. مدافعی که کم خطا کند، یعنی باهوش است.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha