ماراتن روحانی و رئیسی شروع شده!/ روحانی به قدرت بازمی‌گردد؟

روحانی با نوع تفکراتی که در مورد مسائل راهبردی دارد اگر هم به بازگشت به قدرت بیندیشد، آن مسیر را برای خود مسیر مجلس نمی‌داند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از جهان نیوز، «بازگشت روحانی به عرصه سیاست شبیه قمار است». این جمله ای است که روزنامه اعتماد چند روز پیش در واکنش به تحرکات اخیر رئیس جمهور سابق منتشر کرد و اذعان داشت که «تیم رسانه‌ای روحانی می‌خواهد او را در صدر اخبار نگه دارد».

در همین باره دیگر روزنامه اصلاح طلب یعنی آرمان مدعی شده است: «ماراتن روحانی و رئیسی آغاز شده است. ابراهیم رئیسی، حسن روحانی را به بودجه‌ریزی همراه با کسری متهم کرده است. اقدامی که عملا دست دولت سیزدهم را بست و میوه تورم را در سبد اقدامات وی گذاشت».

آرمان با تاکید بر اینکه نگاه روحانی به مجلس نیست، نوشته است: «برخی معتقدند حسن روحانی با اظهاراتی که اخیر در ارتباط با مسائل جاری کشور داشته؛ قصد دارد مجدد به عرصه قدرت باز گردد و از این جهت تخریب و تهدید وی را آغاز کرده‌اند و او را توصیه به سکوت کرده‌اند. با این وجود روحانی فقط یک اظهار نظر کرده است. او به خوبی با لایه‌های قدرت سیاسی در ایران آشناست و نیک می‌داند که اگر بخواهد مجددا به عرصه قدرت باز گردد، آن مسیر را باید چگونه انتخاب کند. مجلس فعلی نه مجلس اول دوم است که در معنای واقعی کلمه در راس امور بودند و همه سلایق در آن حضور داشتند و نه مجلس ششم است که تلاش در استقلال نهاد قانونگذاری داشت و نه حتی مجلس دهم است که اعتدالی می‌اندیشید. از همین مجلس فعلی است که مجلس آینده خارج می‌شود از این جهت روحانی با نوع تفکراتی که در مورد مسائل راهبردی دارد اگر هم به بازگشت به قدرت بیندیشد، آن مسیر را برای خود مسیر مجلس نمی‌داند. البته این احتمال وجود دارد که مدیرانی که در دولت وی در مراتب عالی و میانی فعال بودند در قالب حزب اعتدال و توسعه تمایلاتی برای ورود به عرصه رقابت برای تصدی پارلمان را داشته باشند اما نگاه روحانی به مجلس نیست».

ماراتن روحانی و رئیسی شروع شده!/ روحانی به قدرت بازمی‌گردد؟

در پایان گزارش هم روزنامه اصلاح طلب با تهدید تلویحی رئیسی برای عدم تقابل با روحانی نوشته است: «کارنامه حسن روحانی در طول دوران سیاست‌ورزی، نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور سابق ایران؛ حاضر به حضور در عرصه قدرت و تصمیم گیری و تصمیم سازی شده است. نقش روحانی در صلح ایران و عراق، نقش روحانی در عقد قرارداد مودت (ایران و عربستان) در سفر هاشمی رفسنجانی به ریاض «قرارداد روحانی» نقش کلیدی روحانی در ماجرای مک فارلین، نقش بی‌بدیل روحانی در توافق 2003 هسته‌ای با تروئیکای اروپایی، نقش روحانی در توافق هسته‌ای وین و ده‌ها موضوع ریز و درشت دگر نشان می‌دهد که شیخ دیپلمات اگر هم نیم نگاهی به قدرت داشته باشد آن نیم نگاه قطعا از کانال مجلس نمی‌گذرد. از این منظر اساسا دولت فعلی نباید در توجیه ناکارآمدی‌های خود توپ را به زمین دولت سابق بیندازد زیرا حسن روحانی خوب می‌داند هر سلامی را چگونه پاسخ دهد تا درها گشایش یابد یا مسیر انتقادات به وی به منشأ انتقادها باز گردد».

هم تحرکات رئیس دولت ناکارآمد سابق و هم گزارش های رپرتاژی اصلاح طلبان برای روحانی بر پایه یک تخیل قوی بنا نهاده شده وگرنه بهترین گزینه برای منفورترین چهره سیاسی کشور در سال های اخیر سکوت است. فقط بازخوانی بلایی که اعتدالیون بر سر معیشت مردم آوردند برای باطل کردن آرزوهای خام این جریان منزوی کافی است. بازی با سلامت مردم تا روزی هفتصد کشته کرونایی و تعلیق اقتصاد، سلامت و هرچیز دیگر به برجام، تحریم و FATF هیچ گاه از یاد مردم نخواهد رفت.

رویکرد اخلاق مدار آیت الله رئیسی علی رغم توصیه های اکید به ایشان در اعلام اوضاع اسف باری که تحویل دولت سیزدهم شد، قطعا یکی از دلایل ایجاد این توهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha