بازدید استاندار گیلان از آمادگی جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان

استاندار گیلان روز جاری از دستگاه‌های خدمات رسان در برف از جمله جمعیت هلال احمر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان و شهرداری رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان امکانات و تجهیزات امدادی دستگاه‌ها قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از دستگاه‌های خدمات‌رسان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران طی روز گذشته در استانداری با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر نفوذ و فعالیت توده هوای پرفشار سیبری گفت: این توده هوای سرد و بارشی از روز گذشته در مناطق غربی استان فعال شده و اکنون در برخی از مناطق کوهستانی ارتفاع برف به ۹۰ سانتی‌متر رسیده‌است.
وی با اشاره به آمادگی دستگاه‌ها برای خدمات رسانی احتمالی در بارش برف اضافه کرد: بازدید امروز از دستگاه‌های امدادی استان با هدف بررسی میزان آمادگی آنها و روند فعالیت و خدمات رسانی آنها از نزدیک و عرض خدا قوت به نیروهای خدوم این دستگاه ها انجام شد.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اهمیت آمادگی نیروها و دستگاه های خدمات رسان برای امدادرسانی به موقع و عدم غافلگیری بیان کرد: مردم باید با نشاط و شادابی از نزولات آسمانی و این نعمات خدادادی استقبال کنند، که این بارش ها به رونق بخش کشاورزی و بهبود سفره های آب زیرزمینی کمک می کند هر چند مشکلاتی برای مردم و دستگاه های خدمات رسان نیز در پی دارد.
عباسی در ادامه با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی انرژی و همکاری مردم برای مصرف بهینه از مردم خواست: دمای منازل شان را از نظر گرما در حد متعادل و متعارف نگه دارند و لباس گرم پوشیده و مصرف انرژی را بالا نبرند تا سایر هموطنانمان هم در این شرایط بتوانند از این نعمت بهره مند باشند.
وی همچنین تاکید کرد: مردم از سفر و ترددهای غیرضروری خودداری کنند تا در جریان این بارش ها مشکلات جدی بروز نکند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: اگر مردم در مصرف انرژی برق و گاز همراهی و همکاری کنند، می توانیم توازن انرژی را حفظ کرده و از بروز اختلال و قطعی در نقاط مختلف و یا تعطیلی بخشی از صنعت و نیروگاه‌ها جلوگیری می شود ضمن آنکه نیروگاه‌ها هم اینک از سوخت دوم استفاده می‌کنند.
استاندار گیلان امروز دوشنبه از مرکز مدیریت عملیات راه‌های استان در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بازدید کرد و در ارتباط بی‌سیم با دفتر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا در جریان وضعیت راه ها در این منطقه قرار گرفت و در جریان این بازدیدها با نیروها و پرسنل خدمات رسان دستگاه ها هم گفت و گوهای صمیمانه ای داشت و مسائل و سخنان آنان را شنید.
بیشترین بارش برف تاکنون در محور اسالم به خلخال" بوده که ارتفاع برف تاکنون به ۹۰ سانتی‌متر رسیده‌ است، ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال به ۹۰ سانتی‌متر رسید.


انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha