وجود پتانسیل‌ غنی از مزیت‌های استان زنجان در شعر آیینی است

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: وجود پتانسیل‌های غنی در استان، از مزیت‌های اصلی این استان در حوزه شعر آئینی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، امیر نعمتی شامگاه دوشنبه (۱۹دیماه) در آیین اختتامیه اولین سوگواره ملی شعر آیینی " خورشید ضمیران " ضمن‌گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما در حوزه هنری در برگزاری این برنامه، این بود که این سوگواره آنطور که شایسته است برگزار شود و امروز شاهد هستیم که با همراهی و همکاری شما توانستیم این سوگواره را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: امیدواریم پایان این سوگواره آغازی برای جریان شعر آیینی در زنجان باشد تا بتوانیم در جهت رشد، تعالی و اعتلای شعر آئینی قدمی در استان برداریم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر حوزه هنری در تلاش بوده که در راستای اهمیت شعر آئینی، فعالیت‌ها به سمت تولید آثار هنری معطوف شود.

نعمتی با اشاره به تنظیم زیست بوم استان استان در حوزه هنری بیان کرد : با توجه به وجود حسینیه اعظم، یوم العباس، تکایا و هیئت‌های ارزشمند در زنجان و همچنین وجود پتانسیل‌های غنی در حوزه شعر در استان، از مزیت‌های اصلی این استان در حوزه شعر آئینی بوده است.

وی با اشاره به چشم انداز حوزه هنری اظهار کرد: چشم انداز ما با عنوان زنجان پرچم‌دار هنر عاشورایی و روایت گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی تدوین شده است که بر اساس این چشم انداز فعالیت هایمان را پیش می بریم.

این مسئول با اشاره به اقدامات شکل گرفته در حوزه شعر آئینی، خاطرنشان کرد: چاپ و انتشار کتاب‌های شعر آیینی همچون مجموعه شعر شعرای استان با عنوان "آیه ‌های شکوفایی"، یار بست سید ضیا موسوی ، مجموعه شعر "چهل برگ" رضا اسمخانی، "باران گفته است" امیر رسولی، مجموعه شعر کودک درباره ائمه، چاپ مجموعه شعر آئینی ترکی با عنوان "سحر آیه لری" ، و... همچنین برگزاری مستمر کارگاه شعر و زبان، برگزاری جلسات نقد کتاب نشست های تخصصی و... بخشی از اقدامات انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت: مریم محمدیان از گرگان، احمدی رفیعی وردنجانی از شهرکرد و مصطفی توفیقی از مشهد به ترتیب نفرات اول تا سوم سوگواره و همچنین "ناصر اسماعیلی" از زنجان و "محمد زارعی" از دلیجان به عنوان شایسته تقدیر این دوره از سوگواره ملی شعر آئینی معرفی شدند.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha