مدیران  دستگاه های اجرایی بر مبنای جذب اعتبارات بخشی ارزیابی می‌شوند

استاندار زنجان گفت : مدیران صرفا بر مبنای اعتبار تخصیص استانی رزیابی نمی‌شوند بلکه بر مبنای توانمدی مولد سازی و بودجه بخشی  که چقدر می توانند عمل می کنند،برای ما اهمیت دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، محسن افشارچی روز پنجشنبه(۲۲دیماه) د جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد:وقتی صحبت از ایجاد ثبات اقتصادی و کنترل تورم می‌شود همه توجه ما نباید صرفا به بازرسی شود بلکه باید زیر ساخت‌ ها را درست کرد تا شاهد اتفاقات مثبت بود .

وی تصریح کرد: مانند پروژه پایانه صادراتی و تره بار که ۱۰ سال از آغار آن گذشته است و به هردلیلی بوده باید درست شود تا تکثر ارائه خدمت را داشته باشیم .

استاندار زنجان با بیان اینکه می‌توان در پایانه صادراتی خیلی از کارها را انجام داد بیان کرد : چرا که در این مرکز تکثر ارائه دهنده وجود دارد و در این پروژه همه مدیران پای کار آمدند و به صورت‌ دقیق و دوباره بررسی شد که به زودی افتتاح می‌شود.

افشارچی با بیان اینکه در حال حاضر زنجان در خال ساخت بزرگترین مجتمع گلخانه ای ۳۷ هکتاری در شهرستان هیدج است افزود : در برنامه ریزی های انجام شده در نظر است تا بیشتر از آنچه هست در این مجتمع گلخانه ای ایجاد ظرفیت را کنیم.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم در استان به صورت کلان حرکت کنیم باید زنجیره را تکمیل کنیم که پایانه صادراتی و...بخشی از این زنجیره ها است که باید به صورت جدی پیگیری شود .

استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید در خصوص پروژه عمرانی استان ،کارنامه برای هر دستگاهی داسته باشیم بیان کرد : این کارنامه ها باید به صورت رسمی در اختیار رئیس دستگاه قرار گیرد که برای بررسی‌های بعدی به عنوان ملاک عمل قرار می گیرد.

افشارچی با اشاره به اینکه این بررسی ها به صورت عددی و دقیق خواهد بود افزود: توصیه من این است که هر سه ماه یا ۶ ماه یک بار این اتفاق بیفتد و یک نسخه از این کارنامه ها نیز به معاونت عمرانی استانداری نیز ارسال شود.

وی با بیان اینکه در معاونت عمرانی استانداری زنجان به دنبال ایجاد ساختار سیستماتیک و نظارت بر پروژه های عمرانی استان هستیم اظهار کرد: نرم افزار آن در حال آماده سازی است که ذیل همان داشبورد مدیریتی استان که در حال طراحی است در دهه فجر رونمایی خواهد شد، انجام می گیرد.

این مسئول با بیان اینکه پروژه‌های کلان و اثر گذار استان که برای بنده اهمیت دارد و پیگیر هستم افزود : علاوه بر مدیران کل،معاونت عمرانی بنده نیز به عنوان پیگیر مسائل پروژه ها خواهد بود و برمبنای اهمیت پروژه در زمان های کمتری به پروژه ها سرزده می‌شود.

افشارچی با اشاره به مسائل مربوط با اعتبارات سال آینده بیان کرد : توجه به محدودیت هایی که کل کشور در حوزه های عمومی و بودجه عمومی دارد باید از طُرق مختلف برای جذب اعتبارات کارهایی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اولین موردی که در خصوص جذب اعتبارات این است که بهره وری استان از بودجه‌های عمومی را بیشتر کنیم تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون موفقیت نسبی در این حوزه حاصل شده است و امیدواریم تخصیصات به اندازه‌ای باشد که در سال آینده شاهد اتفاقات مثبت در استان باشیم .

استاندار زنجان با بیان اینکه در بخش های دیگر نیز باید به دنبال جذب اعتبارات باشیم گفت: در بخش مازاد مالیاتی در حال تلاش هستیم و بخش حقوق دولتی معادن را با توجه به اینکه برای معادن برنامه داریم ، باید دقیق تر پیگیری کنیم.

افشارچی با بیان اینکه خوشبختانه در بخش پسماند با پیگیری‌هایی که انجام شد ۲۰۰ میلیارد تومان سال آینده درآمد و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بودجه سال آینده دیده شده است اظهار داشت : با تلاش هایی که انجام می دهیم اگر از آن محل در سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان آورده داشته باشیم ،برای استان هزینه خواهد شد که برای ما این مسئله اهمیت فروانی دارد.

وی با اشاره به اینکه ساختار حکمرانی یه صورت بخشی و عمودی شکل گرفته است افزود : ۷ درصد بودجه کشور در اختیار استان ها است و مابقی در اختیار به صورت متمرکز است که در این راستا هر مدیری که همت بیشتری در جذب اعتبارات بخشی برای استان داشته باشد امتیاز آن مدیر مثبت ارزیابی می‌شود.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در سفر نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به زنجان، قسمت اعظم بهره‌مندی ما از همین بودجه‌های بخشی بود که در حوزه های نوسازی و راهداری و... اتفاق های بسیار خوبی افتاد.

افشارچی با اشاره به اهمیت مسئله مولدسازی هم گفت: ۳۰۰ میلیارد برای استان در نظر گرفته شده است که می توان با آن، بسیاری از پروژه های نیمه کاره را تکمیل و بهره‌برداری رساند.

وی با تأکید به اینکه باید از محل آورده پروژه ها خود پروژه شکل بگیرد افزود : مدیران صرفا بر مبنای اعتبار تخصیص استانی رزیابی نمی‌شوند بلکه بر مبنای توانمدی مولد سازی و بودجه بخشی که چقدر می توانند عمل می کنند،برای ما اهمیت دارد .

این مسئول با بیان اینکه باید ذهنیت گذشته ما مبنی بر اینکه اعتبارات ما در استان صرفاً اعتباراتی است که برنامه و بودجه تخصیص می دهد باید عوض شود تأکید کرد: از هر محلی که می‌شود باید آورده طبق قانون ایجاد شود و امیدوارم تا سال آینده با ذهنیت و مسیر جدید، حرکت کنیم.

افشارچی در پایان با بیان اینکه بنده راضی به رفتن آقای قاسملو معاون اقتصادی استانداری نبودم افزود: خدمات ارزنده دکتر قاسملو بر کسی پوشیده نیست و گام های بسیار موثری در طول مدت حضور خود در این معاونت برداشتند که امیدواریم سرپرست جدید هم با تاسی از وی و بهره گیری از راهنمایی ها و مشاوره‌ های دکتر قاسملو، در پیشبرد اهداف استان در این حوزه موفق عمل کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان : در پایان جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، حسین محمدی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان معرفی و از خدمات دکتر خلیل قاسملو در طول مدت حضور در این معاونت قدردانی شد. و همچنین صفدر اسماعیلی نیز به سمت سرپرست اداره کل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری زنجان منصوب شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha