وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: با تروریسم رسانه‌ای در حوزه فرهنگ مواجه هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز جامعه با تروریسم رسانه‌ای روبرو است و باید در حوزه فرهنگ، کارهای عملی انجام شود و کار امسال این وزارتخانه که در بهمن‌ماه از آن رونمایی می‌شود، خواب را از دشمن می‌گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در جریان دومین سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان یزد، در جمع طلاب و روحانیون این استان افزود: اگر توفیق خدمتگزاری باشد، قطعا در چهار سال آینده شاخص‌ها، آمارها و رفتار عمومی در جامعه با حکمرانی صحیح دینی و مشی انقلابی تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا قدرت فرهنگ و هنر در اختیار ارزش‌های دینی قرار گیرد، ادامه داد: امسال بیش از چند صد سرود برای دهه فجر ساخته شده است و در حوزه تئاتر بیش از یک هزار اثر جدید برای جشنواره ارسال شد از میان آنها ۷۰ اثر انتخاب شد که رویکرد تمامی آنها بر ترویج معارف دینی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سعی داریم که در تولیدات فرهنگی هنری جریان غالب در کشور باشیم، بیان کرد: در مناطق محروم در یک سال گذشته، یکصد هزار هنرجوی جدید تعلیم داد شد و در حوزه قرآنی کار جهادی در حال انجام است، به گونه‌ای که در بیش از ۵۰ نقطه کشور دوره‌های جدید قرآن آموزی و تربیت مربی انجام می‌ شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه حوزه مساجد به عنوان پایگاه اصلی انقلاب از زمینه های اصلی فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: اگر انقلاب اسلامی از مساجد شروع شده و جنگ تحمیلی با محوریت مساجد اداره و پشتیبانی شده است ، بقا و اعتلای انقلاب و پیوند آن با حکومت جهانی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) از همین مسیر باید بگذرد.

وی اظهار کرد: در دهه نود رهبر معظم انقلاب چند بار بر این مسئله تاکید کردند که در حوزه اقتصادی عقب افتادیم و آمارها هم این را نشان می‌دهد به گونه‌ای که رشد اقتصادی کشور که سالیانه هشت درصد پیش بینی شده بود، در دهه گذشته چهار دهم درصد بوده است با این حال در حوزه فرهنگ و هنر اعداد را به روشنی نمی‌توان بیان کرد اما در این حوزه وضعیت کشور در دهه نود به مراتب اسف‌بارتر از حوزه اقتصاد بوده است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه حوزه حکمرانی حاکمیت دینی در دوره قبل به شدت تضعیف شده بود، گفت: اعتبارات حوزه کتاب به شدت کاهش داشت، در حالی که برای جریان‌سازی فکری و تولید آثار ارزشمند باید بتوان افراد ارزشمند و انقلابی را حمایت کرد.

اسماعیلی تاکید کرد: باید حاکمیت در اختیار دین قرار گیرد و تلاش می کنیم جامعه در زمینه امور دینی و دنیوی به سعادت برسد و سعادت آخرت جز با انجام کارهای فرهنگی، تقویت نهادهای دینی، تبلیغات دینی و در اختیار قرار دادن هنر و ابزارهای هنری حاصل نمی‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال‌های گذشته در بنیاد فارابی سالیانه دو تا سه فیلم مشارکتی داشتیم اما امسال با حمایت رئیس جمهور ۲۳ فیلم تولید می‌شود که همه در حوزه ترویج ارزش‌های انقلابی است و ۶ مورد آن مربوط به سردارهای بزرگ دفاع مقدس است که در مجموع ۱۱ مورد آن را به جشنواره می رسانیم.

اسماعیلی با اشاره به سرود سلام فرمانده که موجب تحولی بزرگ در حوزه فرهنگ کشور شد، ادامه داد: در این اثر نوجوانان با عشق و علاقه، ارادت خود را به امام عصر(عج)، انقلاب و سردار سلیمانی با شعر و سرود به نمایش گذاشتند که این قدرت هنر است.

وی با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و همچنین ولادت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی ایران با نام مقدس حضرت صدیقه طاهره(س) پیوند خورده است و امروز نیز کشور در سایه الطاف فاطمی قرار دارد و فرزند برومند ایشان پرچمدار این نهضت اسلامی است و انقلاب اسلامی به برکت فرزندان صدیقه طاهره (س) مسیر نورانی را طی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha