اصلاح فرآیندهای اعتبار سنجی در سطح ملی، مورد توجه مسئولین مربوطه باشد

دکتر ایمانیه ، مسامحه کردن در امر گزینش را ناپسند عنوان کرد و گفت: می بایست هرکس به سهم خودش از مسائل پیش آمده در جامعه عبرت بگیرد، اصلاح فرآیندهای اعتبار سنجی در سطح ملی مورد توجه مسئولین مربوطه باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در نشست شورای هم اندیشی هسته های گزینش استان فارس که به میزبانی هسته گزینش استانداری فارس برگزار شد، گزینش را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: در سیستم دولتی و اداری، کار صلاحیت سنجی در بکارگیری پرسنل مجرب، خبره، متعهد و بااخلاق با هسته گزینش است.
استاندار فارس خطاب به مسئولین هسته های گزینش استان، بر توجه به اصول و منش اهل بیت علیهم السلام در اجرای امور تاکید کرد و با اشاره به نامه‌ی امیرالمؤمنین علیه السلام به عثمان بن حنیف که می فرماید: الاَ وَ إِنَّ لِکُلِّ مَأْمُومٍ إِمَاما یَقْتَدِی بِهِ، وَ یَسْتَضِی ءُ بِنُورِ عِلْمِهِ، اءَلاَ وَ إِنَّ إِمَامَکُمْ قَدِ اکْتَفَی مِنْ دُنْیَاهُ بِطِمْرَیْهِ، وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَیْهِ، اءَلاَ وَ إِنَّکُمْ لاَ تَقْدِرُونَ عَلَی ذَلِکَ، وَ لَکِنْ اءَعِینُونِی بِوَرَعٍ وَاجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ، فَوَاللَّهِ مَا کَنَزْتُ مِنْ دُنْیَاکُمْ تِبْرا وَ لاَ ادَّخَرْتُ مِنْ غَنَائِمِهَا وَفْرا، وَ لاَ اءَعْدَدْتُ لِبَالِی ثَوْبِی طِمْرا. وَ لاَ حُزْتُ مِنْ اءَرْضِهَا شِبْرا وَ لاَ اءَخَذْتُ مِنْهُ إِلا کَقُوتِ اءَتَانٍ دَبِرَةٍ آگاه باش هر پیروی را امامی است که از او پیروی می‌کند، و از نور دانشش روشنی می‌گیرد. پیشوای شما (علی بن ابی‌طالب) از دنیا به دو لباس کهنه و از خوراک به دو قرص نان بسنده کرده است. آگاه باشید که شما هرگز توان آن را ندارید؛ ولی با زهد، پارسایی و تلاش و پاکی و استواری مرا یاری کنید. به خدا سوگند من از دنیای شما طلا و نقره ای نیدوخته و از غنایم و ثروت های ان ذخیره نکرده و برای این لباس کهنه ام بدلی آماده نساخته‌ام و از زمین آن یک وجب به خود اختصاص نداده و از این دنیا جز خوراک ناچیز بهره‌ای نبرده‌ام، افزود: اجتناب از محرمات و انجام واجبات، در قالب تقوا، تلاش،کوشش،جهد و خستگی ناپذیری در جهت رسیدن به اهداف در قالب جهاد؛ عفت و در نهایت سداد بعنوان محکم کاری، کار متقن، پربازده و با کیفیت توصیهی حضرت امیر المومنین علی علیه السلام به همه مسئولان در هر رده و جایگاهی است.
نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه سرعت در گزینش ضروری است، تصریح کرد: کیفیت بر کمیت مقدم است؛ چه ضررهای بسیاری که ممکن است در اثر مسامحه در مرحله‌ی گزینش به نظام و بدنه حاکمیت وارد شود؛ لذا مراقبت شود تا کیفیت فدای کمیت نگردد.
وی مسامحه کردن در امر گزینش را ناپسند خواند و افزود: می بایست هرکس به سهم خودش از مسائل پیش آمده در جامعه عبرت بگیرد، اصلاح فرآیندهای اعتبار سنجی در سطح ملی مورد توجه مسئولین مربوطه باشد.
استاندار فارس به جایگاه ارزشمند و معنوی گزینش هم اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران برجسته و در تراز انقلاب اسلامی از مسیر گزینش عبور می کنند، لذا؛ سهم این هسته ها در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران بسیار قابل توجه است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha