فضای مجازی ابزار امنیتی و ابزار جنگ شده است/  ساختمان های مازاد مولد سازی شود

استاندار زنجان با بیان اینکه فضای مجازی ابزار امنیتی و ابزار جنگ شده است گفت: این ابزار نظام سلطه روز به  روز افکار نسل جدید را پوک می‌کند و  روایت غلطی را ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان؛ محسن افشارچی روز شنبه(۲۴دیماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: در سال آینده باتوجه به افزایش نسبی در تملک دارایی استان انجام شده است قطعا در تغییر و تجهیز فضاهای آموزشی کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید عمیق تر بر سرمایه گذاری مولد سازی فکر کرد افزود: برای مثال می‌توان برخی از ساختمان های مازاد و مدارس بلا استفاده را در معرض فروش قرار داد تا با هزینه فروش بسیاری از هنرستان را تجهیز و آماده سازی و بسیاری از مشکلات حل میشود .

استاندار زنجان با بیان اینکه اتفاقات اخیری که در کشور افتاد باید ما را حساس کند بیان کرد : مقام معظم رهبری نیز به مهندسی این مسئله تحسین گفت و نیز فرمودند که نباید مغرور شویم و فکر کنیم اتفاقات تمام شده است بلکه باید حواسمان باشد.

افشارچی با بیان اینکه حوادث اخیر یک جنگ ترکیبی و شناختی و هیبریدی و...بود اظهار کرد: قسمت اعظم این حوادث آموزش و پرورش بود و دانش آموزان سال آخر دبیرستان و سال اول دانشگاه بودند بیشترین آسیب پذیری را داشتند.

وی تصریح کرد: بنابراین در این راستا نیاز به تغییر رویکرد در آموزش و پرورش را داریم و باید بر دانش آموزان متوسطه دوم و دانشگاه فرهنگیان به صورت خاص توجه شود .

این مسئول با اشاره به اینکه اگر سواد ودرک را کنترل کرد می‌توان کاری کرد که اطاعت پذیر شود افزود: این ابزار نطام سلطه (فضای مجازی ) روز به روز ما و فرزندان ما را پوک می‌کند و روایت غلطی را ارائه می‌دهند که در طی ۲ سال گذشته شاهد بودیم که مدارس در فضای مجازی برگزار شد و باعث پوک شدن افکار جوانان شد.

افشارچی با بیان اینکه باید از تمامی پتانسیل‌ استقاده کرد و با دانش آموزان برخورد دوستانه و گفتگو داشت افزود : اصل این است معلم با دل با دانش آموزان در ارتباط باشد و روایت درست ارائه کند و سواد رسانه‌ای جوانان و نوجوانان را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی ابزار امنیتی و ابزار جنگ شده است بیان کرد : این ابزار کودکان را از کتاب دور کرده است و نباید اجازه دهیم که نسل جدید ما نسل پوکی به بار بیاید که اگر اینچنین شود باعث می‌شود به سمت دنیایی که دشمن ترسیم کرده است بروند و باید روایت درستی را به این نسل داد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha