سرما و یخبندان تا چه زمانی ادامه دارد؟

سرمای هوا و یخبندان حداقل تا اواسط هفته در بسیاری از نواحی کشور ادامه دارد اما دوشنبه آینده با استقرار توده هوای سرد جدید، یخبندان و سرمای هوا در برخی استان ها بارزتر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور، سرمای هوا و یخبندان حداقل تا اواسط هفته در بسیاری از نواحی کشور ادامه دارد اما دوشنبه آینده با استقرار توده هوای سرد جدید، یخبندان و سرمای هوا در برخی استان ها بارزتر است.

این استان‌ها شامل «زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، قم، البرز، تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی» است.

سرما و یخبندان سبب لغزندگی جاده ها، معابر و اختلال در تردد ها می شود، بنابراین توصیه می شود از تردد غیر ضروری اجتناب شود اما در صورت لزوم به جابجایی، جوانب احتیاط در عبور از خیابان‌ها، معابر و جاده‌ها با زنجیر چرخ رعایت شود.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، همچنین آمادگی لازم ارگان‌های امدادرسان بویژه شهرداری‌ و فرمانداری‌ها و انجام اقداماتی نظیر شن و نمک پاشی در معابر و جاده‌ها توصیه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha