کمبود دارو در استان زنجان احصا شده است/ پیگیر اعتبار پروژه های درمان استان هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در راستای کمبود دارویی در استان موارد کمبود دارویی احصا و با وزارت بهداشت و شرکت های توزیع دارویی مکاتبات صورت گرفته شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، حسن بختیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به تخصیص اعتبارات سفر نیکزاد نماینده مجلس در رابطه با پروژه‌های درمان استان اظهار کرد: وزارت خانه تعهد کرده است تا اعتبار پروژه‌های درمان استان را تأمین نماید و علوم پزشکی استان نیز پیگیر این موضوع می‌باشد.

وی عنوان کرد: پروژه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خدابنده پروژه‌ای است که در مرحله ساخت زیر نظر شرکت مادر تخصصی قرار دارد که مستقل از وزارت بهداشت بوده و زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: وزارت بهداشت به عنوان بهره بردار است و ما نیز به عنوان بهره بردار پیگیر امورات هستیم اما اقدام اصلی توسط شرکت مادر تخصصی که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است در حال انجام می‌باشد،این اعتبار مسقیم به وزارت بهداشت و راه و شهرسازی تخصیص می‌یابد.

کمبود دارویی استان احصا شده است

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دارویی استان زنجان بیان کرد: در کل کشور یکسری کمبود هایی در خصوص دارو وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این راستا رصد هایی را آغاز و موارد کمبود دارویی را احصا و با وزارت بهداشت مکاتبات لازم را انجام داده است.

بختیاری تصریح کرد: همچنین در خصوص کمبود دارویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با توزیع کننده شرکت های دارویی مکاتبات لازم را انجام داده است تا حداکثر تأمین استان را مهیا کنند.

وی با بیان اینکه مشکلی که وجود داشت به دلیل کاهش دپو اتفاق افتاده و شیوع بیماری که مصرف با تولید سازگار نبود افزود: در حال حاضر خوشبختانه تولید و واردات دارو افزایش پیدا کرده است و فعلا وضعیت بهتر شده اما هنوز کمبودهایی وجود دارد.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha