خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس HIV رایگان است

کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره بیماران مبتلا به ویروس HIV رایگان بوده و ٩۰ درصد این بیماران تحت پوشش بیمه قرار دارند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر علی حسین پور خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴ مرکز مشاوره رفتاری در خیابانهای رسالت، بلوار بسیج، امام هادی(ع) و وحدت، تست HIV رایگان از بیماران دریافت می کنند و در صورت مثبت بودن، روند درمان به صورت رایگان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: مرکز مشاوره رفتاری قوچان و کاشمر نیز با همین رویه به داوطلبان انجام آزمایش و افراد مبتلا به ویروس HIV خدمات ارائه می دهند.

دکتر حسین پور خاطر نشان کرد: خدمات رادیولوژی، داروهای مورد نیاز بیماران و خدمات آزمایشی برای این بیماران در حد امکان به صورت رایگان انجام می شود.

کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه غربالگریHIV در ٢۰ کمپ اجباری و سرکشی از پاتوق های معتادین از دیگر خدمات حوزه بهداشتی دانشگاه با همکاری سایر دستگاه ها است، گفت: بررسی شیوع بیماری و نحوه انتقال بیماری و پیگیری روند درمان بیماران مهمترین اولویت های این حوزه است .

وی گفت: از مادران باردار نیز تست HIV گرفته می شود تا در صورت ابتلا به این بیماری، روند درمانی درست برای مادر پیش بینی شود و از ابتلا فرزند به این بیماری جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha