زوج های ناباور دیگر نگران هزینه درمان نباشند

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را تحت پوشش قرار می‌دهد گفت: زوج ها با اطمینان خاطر و بدون نگرانی هزینه های درمان از مزایای این طرح استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ، یعقوب شیویاری روز دوشنبه (۲۶ دیماه)‌در جلسه شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت با بیان اینکه ۵۵درصد جمعیت سطح استان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت در قالب ۵ صندوق هستند اظهار کرد: یک صندوق نیز اخیرا به این سازمان تحت عنوان صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تمامی موسسات درمانی ، داروخانه ها و آزمایشگاه های استان به صورت ۱۰۰درصدی تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: فقط برخی از پزشکان طرف قرار داد با این سازمان نیستند که طی مکاتبات انجام شده امیدواریم این پزشکان نیز طرف قرارداد با ایم بیمه باشند تا بیمه شدگان به راحتی بتوانند از مزایای بیمه استفاده کنند .

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به درمان زوج های ناباوری که دولت اعتباراتی را در این خصوص مصوب کرده است افزود: بیمه سلامت نیز از این قضیه مستثنی نیست و در این راستا طی اطلاع رسانی های انجام شده در استان درصدی از زوج ها از طریق مطب های متخصص زنان و زایمان نشان دار شدند.

شیویاری با بیان اینکه بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را تحت پوشش قرار می‌دهد تأکید کرد: زوج ها با اطمینان خاطر و بدون نگرانی هزینه های درمان از مزایای این طرح استفاده کنند .

وی با یادآوری اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۱ صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج ایجاد شده است اظهار کرد : در سال اول جاری مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان در سطح کشور برای امورات درمانی، دارویی و سایر موارد اختصاص یافته است .

این مسئول با بیان اینکه این صندوق در استان زنجان برای بیماران خاص و صعب‌العلاج تشکیل شده است افزود: ۵ درصد از کل اعتبار تخصیص یافته به  ۱۰۷ بیمار خاص و صعب العلاج  جهت مساعدت در هزینه های درمانی در نظر گرفته شده است که تاکنون یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون اعتبار در مرحله اول  برای این صندوق تخصیص یافته است که به مرور قابل افزایش است.

شیویاری خاطرنشان کرد: تا به امروز بیش از ۱۵۰ میلیون تومان برای ۳۴ پرونده بررسی شده برای هرینه های درمانی بیماران واریز شده است .

وی با بیان اینکه با تناسب به جمعیت و تعداد بیمه شدگان بانک اطلاعاتی این استان اعتبار تخصیص یافته است افزود: در حال حاضر آمار کلی بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت ۹۰۰ نفر است و سایر آمار بیماران تجمیع نشده است چراکه برخی از بیماران تحت پوشش سایر بیمه ها هستند،‌اگر بیماری تحت پوشش بیمه پایه باشد نیز می‌تواند مزایای این صندوق استفاده کنند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha