اجرای طرح کانون مدارس پس از امتحانات دانش‌آموزان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت طرح کانون مدرسه با هدف کمک به فعالیت‌های پرورشی و کانون‌ها پس از امتحانات دانش‌آموزان در مدارس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اشاره به اجرای طرح کانون مدرسه گفت: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حدود ۶۰ نوع فعالیت بر پایه کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود و از جمله اهداف این طرح را می‌توان به توانمندسازی مخاطبان در بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های کتابخانه، ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس‌دادن دانش‌آموزان با مطالعه و کتاب‌خوانی، ایجاد لذت در یادگیری و بهره‌گیری از فعالیت‌های متنوع برای یادگیری به شیوه غیرمستقیم اشاره کرد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه طرح کانون مدرسه امضا شده است و پس از امتحان دانش آموزان در سریع‌ترین زمان ممکن در مدارس اجرایی می‌شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: براساس طرح کانون مدرسه، همه مدارس تحت پوشش قرار داده می‌شود و متناسب با سرفصل‌های درسی برای دانش آموزان، برنامه فرهنگی، ادبی و هنری اجرا می‌شود که می‌توان به بازی، سرگرمی، قصه گویی، کتاب، تئاتر و فیلم اشاره کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در پاسخ به این پرسش که آیا زمان اجرای این طرح دیر نیست، گفت: ما باید مقدمات را اماده می‌کردیم و اگر اینچنین فکر می‌کردیم که اجرای آن برای سال تحصیل امسال دانش آموزان دیر شده است، قطعاً این طرح برای سال بعد باقی ماند. به هرحال باید از نقطه کار را شروع می‌کردیم و بنظر می‌رسد پس از امتحانات دانش آموزان فرصت مناسبی برای اجرای این طرح است.

وی با اشاره به بحث واگذاری کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی گفت: این موضوع هیچ جا مصوب نشده بود، اما چون در حد یک پیشنهاد است باید در مسیری طی شود. کانون پرورش فکری با ادله‌های متقن دلایل مخالت خود را اعلام کرد و انصافاً وزیر آموزش و پرورش پای کار آمد و نهادهای مختلف همچون سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دیگر دستگاه‌ها حمایت کردند؛ اساساً کانون، مرکز فرهنگی و هنری دارد که در دلش کتابخانه است و فعالیت‌های کانون براساس ۶۰ نوع فعالیتی است که بر بستر کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود. انشالله به زودی منتفی شدن این پیشنهاد به صورت رسمی اعلام شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha