مجلس در تصویب قیمت‌گذاری ارز دخالت نمی‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که مجلس در قیمت گذاری ارز دخالت نمی‌کند و محدوده تعیینی آن در اختیار دولت است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،الله وردی دهقانی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی اقتصادی ضمن قدردانی از صادرکننده‌ها و زحمات طاقت فرسایی که تحمل می‌کنند، گفت: اجرای اصل۴۴ در جهت کوچک تر شدن دولت است تا به سمت سیاست گذاری و هدایت و راهبری بخش خصوصی پیش رویم.

همچنین نقطه نظرات بخش‌های مختلف اقتصادی حتما شنیده می‌شود و همه قوانین در مجلس با مشورت اتاق بازرگانی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این که تلاش‌ها در جهت شکل گیری اقتصاد به دست مردم صورت می‌گیرد تا بتوان با رقبای خارجی وارد عرصه رقابت شد، ادامه داد: برخی از موانع در راستای دستوری نگه داشتن قیمت ارز می‌باشد؛ لذا ارز نیمایی باید به قیمت واقعی ارز نزدیک باشد تا به حل و فصل مشکلات بیانجامد.

دهقانی پایین نگه داشته شدن قیمت ارز را موجب تضعیف صادرات عنوان کرد و افزود: اگر قیمت ارز به قیمت کف بازار نزدیک شود، کمک خوبی برای صادرات است.

این نماینده مجلس دیگر مشکلات را هم ناشی از تحریم دانست که تدابیر خاص خود را می‌طلبد و دولت و مجلس باید کمک حال صادرکننده‌ها باشند.

دهقانی در پاسخ به سوال یکی از مهمانان برنامه که درباره اقدامات مورد نظر کمیسیون صنایع برای رفع پیمان سپاری ارزی پرسید، گفت: مجلس قوانین را می‌نویسد و اجرای آن به دست دولت است و این که ما وارد جزئیات شویم امکان پذیر نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این که پیمان سپاری ارزی و قیمت ارز به چه شکل باشد در اختیار دولت است و مجلس هیچ گاه آن را مصوب نمی‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha