بودجه شهرداری زنجان ۴۹ درصد رشد کرد/ فاز جنوبی سبزه میدان ۱۲بهمن افتتاح می‌شود

شهردار زنجان گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری زنجان که بالغ بر ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان است تقدیم شورا شد که خوشبختانه این بودجه نسبت به سال جاری ۴۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، علیرضا فیروزفر روز سه شنبه در جلسه فوق العاده رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان ضمن تشکر از حمایت ها و راهنمایی اعضای شورا در زمینه بودجه ریزی امسال ، اظهار کرد: امید است با برنامه هایی صورت گرفته بتوانیم برنامه های سال آینده را از همان روز اول با بودجه مصوب شروع کنیم.

وی افزود: قرار بر این است که با توجه به تجربه سال قبل و سال جاری بتوانیم کارها را به موقع شروع کنیم و مقدمات آنها را که همگی مبنی بر تصویب بودجه است به موقع انجام شود تا در تحقق بودجه بتوانیم سال موفقی را داشته باشیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه قطعا در تحقق بودجه قسمت اصلی تحقق عملیات پروژه ها است بیان کرد: با استناد به مفاد ۶۵ و ۶۷ قانون شهرداری ها بر اساس دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه ابلاغ شده از سوی وزارت کشور با توجه ویژه رهنمودها معظم رهبری و همچنین سیاست های ابلاغی شورای اسلامی شهر با در نظر گرفتن عملکرد سال جاری شهرداری در ارتقای سطح درآمدهای شهرداری از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ابتدای سال به یک هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان هدف گذاری شده است که تا به امروز بیش از ۹۸ درصد محقق شده است.

و با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری زنجان که بالغ بر ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان است تقدیم شورا می‌شود افزود: این بودجه شامل دو بخش دو هزار و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب ردیف های درآمدی و ۱۳۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری از دستگاه های دولتی و یا سایر نهادهای اجرایی و همچنین از ۱۳۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری نیز ۷۳.۴میلیارد تومان در ردیف عوارض پروانه ساختمانی و ۵۶ میلیارد تومان نیز در ردیف درآمدهای ناشی از تبصره ۳و ۴ ماده ۱۰۱ است.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: از ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان ۳۸ درصد مبلغ (یک هزار و ۴۰۶.۴ میلیارد تومان) به اعتبارات هزینه ای جاری تعلق گرفته است که با ۴۲ درصد رشد نسبت به سال جاری افزایش یافته است.

فیروزفر ادامه داد: همچنین از دو هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه سال آینده ۶۲ درصد به مبلغ(یک هزار و ۶۸۳.۶ میلیارد تومان ) به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای تعلق گرفته است که نسبت به بودجه سال جاری ۵۶ درصد افزایش داشته است .

وی افزود: در کل بودجه پیش بینی شده نسبت به سال جاری ۴۹ درصد افزایش داشته است.

این مسئول در پایان از افتتاح فاز جنوبی پروژه‌ سبزه میدان در ۱۲ بهمن سالجاری خبر داد و گفت: این افتتاح آغاز گر خوبی برای اجرای برنامه های ایام الله دهه فجر است. 

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha