اجرای راه آهن رشت-آستارا و توسعه میادین نفت و گاز سرعت می گیرد/ آمادگی روسیه برای تولید مشترک خودرو، بالگرد و تجهیزات کشاورزی

در دیدار دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه با معاون اول رئیس جمهور آخرین وضعیت اجرای پروژه های مشترک تهران و مسکو مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،معاون اول رییس جمهور ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار «ایگور لویتین» دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه، استمرار دیدارها و افزایش هماهنگی های تهران- مسکو را گامی در جهت پیشبرد برنامه های مشترک دو کشور برشمرد و گفت: دیدارهای میان مقامات دو کشور می تواند منجر به اجرای هرچه سریعتر توافقات فیمابین شود.

دکتر محمد مخبر با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرای پروژه کریدور شمال-جنوب، اظهار امیدواری کرد با مشارکت جدی طرفین شاهد تسریع در اجرای این پروژه مهم و اثرگذار باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین ظرفیت های گسترده و فرصت های استثنایی سواحل مکران را یادآور شد و افزود: ایران از حضور و مشارکت شرکتهای روسی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در حوزه حمل و نقل و ترانزیت استقبال می کند.

دکتر مخبر بر لزوم عملیاتی شدن قراردادها و توافقات میان دو کشور بویژه در حوزه انرژی تاکید و خاطرنشان کرد: اجرایی شدن توافقات و مشارکت دو کشور در توسعه میادین نفتی و گازی امری مهم و ضروری است که باید به طور جدی دنبال شود.

وی رفع مسائل و موانع بانکی را گامی در جهت توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری دانست و افزود: توافقات خوبی در این زمینه میان دو کشور به امضا رسیده که باید در اجرایی شدن کامل این توافق تسریع شود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: ایران و روسیه با استفاده از ارز ملی دو کشور در مبادلات تجاری می‌توانند بخش زیادی از مسائل بانکی موجود را از میان بردارند و این اقدام می تواند به گسترش مبادلات تجاری فیمابین منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: دو کشور می توانند با مشارکت یکدیگر در زمینه تامین محصولات غذایی در سطح منطقه نقش آفرینی کنند و با اجرای طرح ها و پروژه های مشترک در زمینه های مختلف نظیر تولید خودرو، سطح همکاریهای تجاری و اقتصادی فیمابین را ارتقاء دهند.

اجرای راه آهن رشت-آستارا و توسعه میادین نفت و گاز سرعت می گیرد/ آمادگی روسیه برای تولید مشترک خودرو، بالگرد و تجهیزات کشاورزی

ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار، تعاملات گسترده میان دو کشور را راهگشا و موثر در تحقق اهداف مشترک توصیف کرد و گفت: در این سفر از پروژه راه آهن رشت- آستارا و بندر کاسپین بازدید خواهم کرد تا تصویر دقیقی از روند اجرای پروژه داشته باشم.

وی با اشاره به دیدار خود با رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: شخصا روند همکاری بانک های مرکزی دو کشور را پیگیری و دنبال می کنم و امیدوارم موافقتنامه امضا شده میان دو کشور هرچه سریعتر اجرا شود.

لویتین بر آمادگی روسیه برای مشارکت با جمهوری اسلامی ایران برای تامین محصولات غذایی و کالاهای اساسی برای کشورهای منطقه تاکید کرد و از آمادگی شرکت های روسی برای تولید مشترک خودرو، بالگرد و تجهیزات کشاورزی خبر داد.

در این دیدار که وزرای نفت و راه و شهرسازی ایران و رییس بزرگترین شرکت حمل و نقل و لجستیک روسیه و نماینده شرکت گازپروم نیز حضور داشتند، آخرین وضعیت پروژه های مشترک و زمینه های همکاریهای مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha