رفع مشکل سو تغذیه کودکان در لارستان در گرو همراهی ارگان ها و نهادهای مختلف

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی گفت: رفع مشکل سو تغذیه کودکان در لارستان در گرو همراهی ارگان ها و نهادهای مختلف می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، سمیه پرند دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهارداشت: با توجه به مشکل سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال که در منطقه لارستان این موضوع شدت خاصی داشته و تقریباً یک و نیم برابر متوسط آن در کشور است لازم بود در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با حضور ارگان‌های مختلف حمایتی برای حل این معضل چاره اندیشی کرد.

وی افزود: از این رو ارگان‌های مختلفی که به نوعی فعالیت های خیرخواهانه داشته و یا کمک های حمایتی بسته های ارزاق و یا مالی را به خانواده های کم برخوردار و کم درآمد اختصاص داده اند را دعوت کرده تا با هدفمند سازی کمک ها از افزایش سوء تغذیه در جامعه جلوگیری کنیم.

پرند تصریح کرد: تاکنون مشاهده شده که عده ای از چند منبع کمک حمایتی دریافت کرده درحالیکه عده ای دیگر حتی از یک منبع هم حمایت نمی شوند و این موضوع نیازمند یک ساماندهی یکپارچه است.

دبیرکارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضا مشاهده شده که بجای خرید ارزاق مورد نیاز تغذیه کودک در یک خانواده، مبلغی را به آن خانواده کم برخوردار اختصاص داده اند اما آن مبلغ صرف هزینه های دیگری شده و کمکی به رفع سو تغذیه کودکان نکرده است.

وی حضور کم تعداد ارگان ها در جلسه ای که به همین موضوع اختصاص داشته را موجب نگرانی خواند و گفت: متاسفانه اهمیت تغذیه کودکان به خوبی درک نشده و اگر همه نهادها، خیریه ها و ارگان های حمایتی در ارایه خدمات خود به این قشر هماهنگ و با شیوه درست عمل نکنند، رفع مشکل سو تغذیه کودکان دشوار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha