هموطنان ۴استان نیاز مبرم به اهدای خون دارند

مدیر جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون کشور برودت هوا و افزایش بیماری‌های فصلی را موجب کاهش مراجعه اهداکنندگان دانست.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،مژده نخلستانی با اعلام این که نیاز استان‌های کشور به خون همزمان با افزایش سرما کاهش نمی‌یابد بلکه به دلیل حوادث غیر مترقبه یا تصادفات این نیاز فزونی می‌گیرد، افزود: در برخی استان‌ها ذخیره خون به زیر ۶روز رسیده و تقاضا داریم هموطنان اهدای خون را به عنوان مسئولیت اجتماعی در برنامه روزانه قرار دهند.

وی با اعلام این که ذخایر و نیاز به خون به صورت ۲۴ ساعته رصد می‌شود، ادامه داد: ذخیره خون استان‌های مازندران، اصفهان، سیستان و بلوچستان و فارس در حال حاضر به کمتر از ۶ روز رسیده است ولی میانگین ذخایر کشوری حدود ۹روز می‌باشد.

نخلستانی همچنین تاکید کرد با بهره گیری از شبکه ملی خون رسانی می‌توان استان‌های مذکور را تقویت کرد که مستلزم اهدای مستمر و مداوم خون می‌باشد.

وی ادامه داد: اهداکنندگان دائمی در صورت بروز بیماری فصلی، سه روز پس از رفع علائم سرماخوردگی می‌توانند مراجعه کنند.

نخلستانی افزود: رسانه‌ها با در اختیار داشتن فضای تبلیغی و اطلاع رسانی می‌توانند در جلب مشارکت اهداکنندگان موثر باشند و رسانه‌هایی نظیر رادیو گفت‌وگو همواره یاری گر ترویج اهدای خون هستند و ما از این بابت سپاسگزاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha