زلزله ۵.۴ ریشتری خوی را لرزاند/تعداد مصدومین زلزله خوی به 120 نفر رسید/خبردر حال به روزرسانی است

سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۵.۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در خوی گفت: سه تیم ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی میزان خسارات احتمالی این زمین لرزه به منطقه اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ حمید محبوبی گفت: ساعت ۱۳:۳۸ امروز ۲۸ دی‌ماه زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر خوی را لرزاند که در پی آن سه تیم ارزیاب هلال‌احمر شامل ۱۵ امدادگر آموزش‌دیده به منطقه اعزام شدند. همچنین تماس با فرمانداری خوی و دهیاری‌ها و خانه‌های هلال در سطح شهر و روستاهای آن برای بررسی میزان خسارات احتمالی و صرورت امدادرسانی برقرار شده است.

محبوبی تاکید کرد: هلال‌احمر استان در تمام شعب و پایگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمده است.

مصدومیت 10 نفر بر اثر وقوع زلزله

ساعت 15:02

وی در ادامه بیان کرد: درپی دریافت اخبار مردمی از طریق شماره ١١٢ مبنی بر آسیب در ١٢ روستا تیم های عملیاتی برای ارزیابی دقیق به مناطق اعزام شده اند.

محبوبی خاطر نشان کرد: ٦ تیم عملیاتی در استان اردبیل و ٨ تیم عملیاتی آذربایجان شرقی به حالت آماده باش درآمده اند. پس لرزه‌های ثبت شده تاکنون ٥ مورد بوده که بزرگترین پس لرزه ٤.١ ریشتر بوده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی افزود: قبل از وقوع این زمین لرزه، پیش لرزه ای با بزرگی ٣.٦ ریشتر در ساعت ١٣:١٩ به وقوع پیوسته بود.

به گفته این مقام مسئول، تعداد مصدومین تاکنون ١٠ نفر گزارش شده اند که مصدومیت آنها ناشی از فرار بوده است.

تعداد مصدومین زلزله خوی به 120 نفر رسید

ساعت: 15:17

سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین گزارش ها تعداد مصدومین این زلزله 120 نفر گزارش شده اند.

آسیب جدی به ۲۰۰ خانه روستایی در یک روستا در پی وقوع زلزله در خوی

ساعت: 15:30

محبوبی سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در گفت وگوی زنده تلوزیونی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان خوی گفت: ۶ تیم ارزیاب در محل مستقر شده اند و در حال ارزیابی منطقه هستند.

وی ادامه داد: از ۵ روستایی که ارزیابی شده به ۴ روستا خسارت جدی وارد نشده و در یک روستا تقریباً به ۲۰۰ خانه آسیب جدی وارد شده است.

محبوبی افزود: خسارت جانی تاکنون برای ما گزارش نشده است. بر اساس اعلام اورژانس ۱۲۰ نفر تاکنون مصدوم شده اند که این مصدومیت ها ناشی از فرار بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha