۱۳۰۰اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از قول مساعد وزارت‌کشور برای خرید ۱۳۰۰ اتوبوس برقی در راستای کمک به کاهش آلودگی هوای کلان شهرها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،علی سلاجقه که در حاشیه نشست هیئت دولت ، در پاسخ به سوالی درباره الزامات مقابله‌ای با آلودگی هوا گفت: انباشت آلاینده‌ها از ۵۰ الی ۶۰سال قبل اتفاق افتاده است و ما در اقیانوسی از آلودگی زندگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: با شروع فصل سرما با پایداری جو رو به رو می‌شویم که در نتیجه آن آلاینده‌ها از سطحی مشخص، بالاتر نخواهند رفت و در ارتفاعی پایین قرار می‌گیرند.

سلاجقه از برنامه‌های مشترکی که با شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است، خبر داد و گفت: سعی داریم طرح ایجاد تلاطم در جو را داشته باشیم و این کار می‌تواند در مقیاسی وسیع اتفاق افتد تا پایداری جو را برهم بزنیم که موجب جا به جایی آلاینده‌ها شود.

وی با اشاره به نبود تلاطم جوی و پدیده غالب باد در سطح شهرهای آلوده گفت: وزارت کشور در حوزه توسعه حمل و نقل برقی، ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس برقی سفارش داده است که انشاالله به زودی‌ به ناوگان حمل و نقل عمومی کلان شهرها می‌پیوندد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از ترویج موتورسیکلت‌های برقی خبر داد و ابراز امیدواری کرد شهرداری‌ها و وزارت کشور هرچه زودتر قراردادها را عملیاتی کنند.

سلاجقه با اشاره به اعلام آمادگی وزارت صمت برای تولید وسایل برقی و رفع نیاز سیستم حمل و نقل کلان شهرها گفت: در بحث صنایع و سوخت به سمت کاهش سولفور حرکت می‌کنیم و با جدیت این کار را دنبال می‌کنیم.

وی از تحقق پروژه سوخت پاک در اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: گاه در آئین نامه‌ها و قوانین موضوعاتی را مشاهده می‌کنیم و معتقدیم ظرف و مظروف باید همخوانی داشته باشد؛ به عنوان مثال وقتی استاندار سوخت یورو۶ به تصویب می‌رسد، خودروی تولیدی هم می‌بایست در همین تراز تعریف شود.

سلاجقه در گفتگو برنامه «رویداد » رادیو گفت‌وگو گفت: متاسفانه ظرف هنوز از قابلیت لازم برخوردار نیست ولی ما می‌خواهیم از سوختی با کیفیت استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha